eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaAWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu › Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
    Date: Tue, 9 Dec 2014 16:45:36 +0100
    Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
    Lines: 28
    Message-ID: <m675gb$io3$1@node2.news.atman.pl>
    References: <7...@g...com>
    <7...@4...net>
    <m648rn$d86$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-163-134.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1418139979 19203 89.77.163.134 (9 Dec 2014 15:46:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Dec 2014 15:46:19 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 141209-0, 2014-12-09), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:238095
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:59cb4638-67b3-4a2f-a4a4-d889b31a2b2b@googlegrou
    ps.com...
    Z tego co ja pamiętam, to w tych aparatach był taki myk, że tor rozmówny
    załączał się tylko i wyłącznie po zgłoszeniu abonenta z drugiej strony.
    Wtedy centrala dawała odwrócenie pętli w stronę aparatu, która załączała
    właśnie tor rozmówny. Dlatego też nie można było pogadać dzwoniąc na aparat
    nawet gdy się znało numer, pod który jest włączony, bo wtedy nie ma
    odwrócenia pętli i brak toru rozmównego. Odwrócenie pętli startowało też
    poborem opłaty (wpadała moneta). Nie pamiętam tylko jak było zrealizowane
    połączenie do służb bez opłaty, bo tam też był jakiś myk, ale to chyba w
    tych rozważaniach nie ma znaczenia.

    No, to mikrofon chyba był właśnie odcinany, a jego włączenie następowało
    chyba po wbiciu sekwencji cyfr odpowiadającej numerowi bezpłatnemu.
    Przynajmniej tak w Urmetach było/jest. Bo przecież "abonament" nie będzie
    kręcił na głucho? Musi słyszeć, że Pani Krysia, do której dzwoni, właśnie
    gada i czekanie nie ma sensu... Zresztą, na starych łączach dekadowych
    nośnych, także tor "w przód" włączany był dopiero po zgłoszeniu abonenta
    żądanego i tu już nie powiem, czy było przewidziane jego włączenie po
    wybraniu numeru alarmowego. Ale tor wstecz był cały czas czynny i było
    słychać, co się po drodze dzieje.

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you
    have a fast link and want to join, click beside... https://www.samknows.eu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: