    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Date: Thu, 1 Jan 2009 20:38:05 +0100

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >W wielu przypadkach tak jest. Przykład? Asus Eee. Dostajesz
    >komputer z zainstalowanym systemem, pakietem biurowym, komu-
    >nikatorem, przeglądarką WWW i programem pocztowym. W zasa-
    >dzie do wielu zastosowań *nic* nie musisz doinstalowywać
    >(choć oczywiście masz taką możliwość, gdy jednak jest Ci
    >potrzebne coś więcej).

    Please.
    1. To dość specyficzny segment rynku
    2. Czym innym jest "nie musisz", a czym innym "nie możesz".

    >Analogicznie mój telefon z Symbianem jest tak samo zamknięty,
    >jak wiele (większość?) notebooków. Mogę wgrywać do niego do-
    >wolne programy i pisać swoje, ale Symbiana na Windows Mobile
    >nie wymienię.

    Trochę nie analogicznie, bo to zupełnie inny rynek, na zupełnie innych
    zasadach. (a tak na marginesie, też uważam, że to robienie klienta w
    trąbę, że np. nie mogę sobie zrobić - a niechby i za pieniądze -
    upgrade'u Windows Mobile w moim PDA).

    >No instalują Linuksy. I na tej samej zasadzie można w razie
    >potrzeby instalować Windows XP czy Linuksa na tych modelach
    >notebooków, w których przypadku wiadomo, że nie sprawia to
    >żadnych problemów, są dostępne sterowniki i tak dalej. Ale
    >nie oznacza to wcale, że należy zaczynać używanie notebooka
    >od wywalenia z niego Visty i wgrania XP "bo się przyzwyczaiłem
    >a jestem na tyle nieedukowalny że nic innego nie obsłużę" --
    >a tak to niestety zbyt często wygląda...

    Ale nie mówimy tu o tym dlaczego ktoś chce to zrobić, tylko o tym, że
    jak chce coś takiego zrobić, to nie ma takiej możliwości.
    Zabronisz klientowi przyzwyczajeń? Bo Vista jest jedyna słuszna i teraz
    wszyscy muszą być przyzwyczajeni do Visty?

    >Obawiam się, że uświadamianie też tu nic nie da.

    Nie twierdzę, że jutro rynek się zmieni, ale jeśli nie będziemy
    próbować, samo się nie zrobi.

    --
    [------------------------] Okruchami życia można nakarmić wróble, ale
    [ K...@e...eu.org ] nie sępy.(Wojtek Moszko)