  • Data: 2019-05-13 09:27:52
    Temat: Re: Ada Tutorial - w Instytucie Lotnictwa
    Od: AK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-05-13 08:40, Maciej Sobczak wrote:

    > No właśnie. Czemu nie VHDL?

    > Bardzo ciekawa obserwacja.
    > I jak to można naprawić?
    >
    > Tylko nie pisz, że "gdyby zatrudnili porządnych programistów....",
    > bo to jest argument od czapy.

    Nie od czapy, ale sedno sprawy.
    Jak w każdym rzemiośle oprócz materiału, narzędzi, maszyn itp..
    o końcowej jakości produktu *w dużej mierze* decyduje właśnie dobry
    fachowiec.
    To, że branża IT o tym dawno zapomniała i wciąż udaje (wzorem prof.
    Marciniaka), że każdego dobrego fachowca można zastąpić skonczoną
    liczbą studentów, to jej problem główny. Jeśli tego nie zmieni
    (nie wróci do korzeni) to tysiace MISR czy auto-weryfikatorów nie
    pomoże.
    Branża IT zapomniałą nawet jak sie "tworzy" fachowca:
    Wpierw uczeń (dobrych kilka lat), czeladnik (dobrych kilka lat),
    potem pracownik (ale bez możliwości spieprzenia - tam gdzie można
    zepsuć wciaż dzała i wykonuje mistrz), dopiero z czasem (wciąż
    pod nadzorem i przyzwoleniem mistrza - bo to on wie co jest
    "krytyczne" a co nie) roboty "rynkowe". Po wielu latach dopiero
    można założyć "własną kużnię".
    A w IT? nawet uC?
    Dwa lata po studiach to już Experienced Senior Developer ;)

    AK