    From: "CRAY" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
    Date: Tue, 7 Jun 2011 22:29:24 +0200

    > Duza ta pradnica ma byc ? Ten silnik ma ze 150kW, optymalnie pracuje
    > pewnie na ~80kW.
    > A przy takiej mocy ciaglej to juz chyba lepiej poszukac diesla.

    Pradnica ma 55 kW i zroznych przyczyn zdecydowalem sie wlasnie na ten
    silnik.

    > Prad staly ? Bo zmienny w naszym klimacie lubi 3000 rpm.

    Obroty na silniku 2300 ale zastosowane jest przekladnia pasowa czyli 2300 na
    silniku i 1500 na pradnicy.

    > IMO to akurat V6 kola zamachowego az tak bardzo nie potrzebuje. Byc moze
    > takie kolo jest do dostania od manualnej skrzyni.
    > Szczegolnie jak bedzie obciazona wirnikiem pradnicy - tez dobre kolo.

    Tez mi sie tak wydaje tylko problemem jest dosc cienkie kolo z wiencem ktore
    musi pozostac aby silnik odpalic , gdyby bylo grubsze nie mialbym obaw ze
    bedzie wpadac w jakies wibracje i sie rozleci - blacha ok 3 mm.

    > I wywalilbym tego kardana, a dal jakas prosta rurke, na tyle elastyczna
    > zeby nie bylo problemow dopasowania osi.

    Wlasnie o to spasowanie osi chodzi ,niechcialbym zalatwic panewek minimalna
    niewspolosiowoscia.