  • 11. Data: 2016-05-11 18:34:03
    Temat: Re: Aktywne tłumienie echa
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 11.05.2016 o 15:31, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > kierunkowych i ambiofonii (zgodnie z prawdziwym znaczeniem tego słowa
    > a nie Wikipedią)?

    Wikipedia daje możliwość wprowadzania korekty do artykułów.
    Więc jeśli uważasz, że są tam jakieś bzdury, to je popraw. Trzeba tylko
    chcieć. Czasami bywa to upierdliwe (coś o tym wiem) ale da się.

    --
    Kaczin

  • 12. Data: 2016-05-11 20:01:02
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Występuje bardzo długi pogłos, utrudniający rozumienie mówionego tekstu.

    Wyrzucić nagłośnienie.

    Ten pogłos jest tam po to, by było dobrze słychać BEZ mikrofonów i
    głośników.

    --
    Wiktor S.

  • 13. Data: 2016-05-11 20:10:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiktor S." napisał w wiadomości
    >Wyrzucić nagłośnienie.
    >Ten pogłos jest tam po to, by było dobrze słychać BEZ mikrofonów i
    >głośników.

    Myslisz, ze projektant stosunkowo nowego kosciola (skoro cegla z
    betonem) az tak dobrze znal sie na akustyce ?

    Czy odwrotnie - wcale sie nie znal ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2016-05-12 00:22:08
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Myslisz, ze projektant stosunkowo nowego kosciola (skoro cegla z
    > betonem) az tak dobrze znal sie na akustyce ?

    Nie wiem czy się znał, ale mam wątpliwości czy istnieje taki cudowny głośnik
    który by nie dawał echa.
    Raczej trzeba byłoby wytłumić czymś ściany.

    --
    Wiktor S.

  • 15. Data: 2016-05-12 00:25:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kaczin,

    > Wikipedia daje możliwość wprowadzania korekty do artykułów.
    > Więc jeśli uważasz, że są tam jakieś bzdury, to je popraw. Trzeba tylko
    > chcieć. Czasami bywa to upierdliwe (coś o tym wiem) ale da się.

    Jestem starym, zapracowanym i dość już zmęczonym człowiekiem. Nie mam
    ani czasu, ani siły, ani ochoty na zajmowanie się Wikipedią. Ja już
    swoją działkę naprawiania świata odrobiłem, czas na innych.

    Uprzedziłem na wszelki wypadek, że definicja podana w Wikipedii jest
    błędna - po to, żeby ktoś się nią nie sugerował. Było to działanie
    czysto informacyjne - Wikipedia jest coraz częściej pierwszym i
    jedynym źródłem wiedzy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2016-05-12 09:42:51
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Thu, 12 May 2016 00:25:08 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał/a:

    [ciach]
> [...]
    > błędna - po to, żeby ktoś się nią nie sugerował. Było to działanie
    > czysto informacyjne - Wikipedia jest coraz częściej pierwszym i jedynym

    '''Ambifonia(pseudokwadrofonia)''' - Podłączenie dodatkowej pary
    głośników do wzmacniacza/amplitunera celem uzyskania lepszej
    przestrzenności dźwięku, stosowana w amplitunerach np.: Radmor 5102.
    Głośnik są połączone szeregowo i podłączone do "plusów" kanału lewego i
    prawego(czasami w szereg włączony jest rezystor dużej mocy celem
    regulacji głośności). - Może być?

    Bo(o)t manager

  • 17. Data: 2016-05-12 10:58:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Bo(o)t,

    Thursday, May 12, 2016, 9:42:51 AM, you wrote:

> [...]

    > Głośnik są połączone szeregowo i podłączone do "plusów" kanału lewego i
    > prawego(czasami w szereg włączony jest rezystor dużej mocy celem

    To nie jest prawidłowa definicja. Prawidłową masz w słowniku i
    encyklopedii PWN.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2016-05-12 11:13:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze tak było. Nie wiem, czy to jest pierwsza wersja
    > nagłośnienia. Ale kościół jest dosyć współczesny (ok. 1980 rok)
    > i nie było tam większych modyfikacji.
    >
    > Tutaj jest próbka kilku nagrań, wykonanych z różnych miejsc:
    > http://piotrne.republika.pl/Echo01.mp3

    Posłuchałem teraz nagrań i nie jest tak źle. Słychać, że wypowiedź jest po
    polsku. Czasem bywa jeszcze gorzej.
    Kobietę trudniej zrozumieć (bez podtekstów :), więc można spróbować
    ograniczyć pasmo dźwięku, jeśli jest w torze audio korektor albo chociaż
    regulacja tony niskie/wysokie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2016-05-12 12:00:42
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Thu, 12 May 2016 10:58:17 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał/a:

    > To nie jest prawidłowa definicja. Prawidłową masz w słowniku i
    > encyklopedii PWN.

    Dzięki faktycznie to co napisałem, to co jest w wikipedii, a to co jest w
    słowniku PWN to trzy różne rzeczy. I jeszcze źle nazwę napisałem.:(

    http://encyklopedia.pwn.pl/encyklopedia/ambiofonia.h
    tml

    Bo(o)t manager

  • 20. Data: 2016-05-12 18:02:39
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-05-12 o 09:42, Bo(o)t manager pisze:
> [...]
    > przestrzenności dźwięku, stosowana w amplitunerach np.: Radmor 5102.
    > Głośnik są połączone szeregowo i podłączone do "plusów" kanału lewego

    Ja mam (do dziś!) Radmora 5100, i on też ma system pseudokwadrofoniczny,
    acz z opisu koneserów wynika, że dodatkowe kolumny mają podawany sygnał
    w sposób deczko bardziej skomplikowany. Lewy tylny ma mieć (podobno) to,
    co w prawym przednim, minus lewy przedni (cokolwiek by ów "minus" miał
    znaczyć), a drugi tylny - odwrotnie. A że to było konstruowane jeszcze
    przed rozpowszechnieniem systemów cyfrowych, to ów efekt jest oczywiście
    realizowany czysto analogowo.