  • 11. Data: 2013-08-24 07:50:26
    Temat: Re: Akumulator YUASA ?el - tylko 2 sezony ?
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-08-24 00:17, Drzewo pisze:

    > Bardzo wiele zale?y od ?adowania w motocyklu, Yuasa to ?wietne akumulatory
    > ale jak moto nie ma dobrego ?adowania to mo?e by? ?e wytrzyma 2 zamiast 5
    > lat.

    ROTFL. A jakie to jest to swietne ladowanie ? Oswiecisz nas ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 12. Data: 2013-08-24 13:21:16
    Temat: Re: Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    zbirych wrote...
    > Czy to normalne że żelowy aku YUASA pociągnął mi w Harleyu tylko 2 lata ?

    Pierwsza sprawa to czy układ elektryczny tego Harleya jest przewidziany do
    stosowania akumulatora żelowego?
    Jeśli oryginalnie jest zwykły akumulator "mokry" to żelowy będzie działał
    dużo krócej - dwa lata to dobry wynik.
    Jeśli oryginalnie jest żelowy, to jest to zły wynik. Warto dokładnie
    sprawdzić układ elektryczny, czy jest dobre ładowanie, czy nie jest np.
    uszkodzona dioda w prostowniku oraz czy nie ma upływności przy wyłączonej
    stacyjce. Zajęcie raczej dla elektryka.
    Może się oczywiście trafić, że akumulator był wadliwy. Nowy, to nie znaczy
    100% sprawny. Zawsze w produkcji może trafić się "error".

    James

  • 13. Data: 2013-08-24 21:23:54
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-08-24 13:21, James pisze:
    Nowy, to nie
    > znaczy 100% sprawny. Zawsze w produkcji może trafić się "error".

    "nowe jest, to się psuje" ;)

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 14. Data: 2013-08-26 12:24:30
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >ROTFL. A jakie to jest to swietne ladowanie ? Oswiecisz nas ?

    To jest niewatpliwie lepsze ladowanie niz "zwykle ladowanie" ;)
    Z niebieskimi granulkami.
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 15. Data: 2013-08-26 21:08:55
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-08-26 12:24, Jacot pisze:

    > To jest niewatpliwie lepsze ladowanie niz "zwykle ladowanie" ;)
    > Z niebieskimi granulkami.

    Opinie na moto-drzewo.info sa tak jakby podzielone. Znaczy nie ma zadnej
    na tak i zadnej na nie. Intrygujace, nieprawdaz Jacotu ?

  • 16. Data: 2013-08-27 15:05:17
    Od: p...@b...pl

    Po mojemu to ktoś człowiekowi wcisnął AMG jako żelowy, bo nie umiem znaleźć żelowej
    Yuasy. Tyle że AMG nie lubi mieć ciepło. A wszak już w pierwszych memuarach na ryżu
    spisanych piszą o tym jak harry przetwarza benzynę na ogrzewanie wora i hałas
    generując moc jako produkt uboczny spalania ;-) to przegrzane aku siadło po 2 latach.

    Lub ewentualnie tania ładowarka mogła też zabić to aku.
    Ale może ja coś krzywo czytam, to można się przyjebywać, bez łez.

    KJ

  • 17. Data: 2013-08-27 16:15:11
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >Opinie na moto-drzewo.info sa tak jakby podzielone. Znaczy nie ma zadnej
    >na tak i zadnej na nie. Intrygujace, nieprawdaz Jacotu ?

    A nie wiem, nie zagladam. W ogole nie uzywam serwisow "opiniowych" z
    wyjatkiem na dyxum.com a i to z duzym przymruzeniem oka;)
    Ze zbyt duza latwoscia podbilem kiedys pozycje jedengo urzadzenia, bo
    jako sympatyka wnerwiala mnie niewatpliwie zbyt niska pozycja;)
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 18. Data: 2013-08-27 21:15:30
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-08-27 15:05, p...@b...pl pisze:
    > Po mojemu to ktoś człowiekowi wcisnął AMG jako żelowy, bo nie umiem znaleźć żelowej
    Yuasy. Tyle że AMG nie lubi mieć ciepło.

    AMG w sensie Mercedes ? Bo jesli piszemy o akumulatorach to raczej AGM.

    Leb Ci sie przegrzewa

  • 19. Data: 2013-08-28 13:03:35
    Od: p...@b...pl

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 21:15:30 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:
    > Bo jesli piszemy o akumulatorach to raczej AGM.

    Ano, mnie sie te murzyny wszystkie myla.

    > Leb Ci sie przegrzewa

    lepiej łeb niż wora.

    KJ

  • 20. Data: 2013-08-29 18:30:18
    Od: Viking <v...@n...pl>

> [...]
    > Może się oczywiście trafić, że akumulator był wadliwy. Nowy, to nie
    > znaczy 100% sprawny. Zawsze w produkcji może trafić się "error".

    No to ja swoje 3 grosze a propo zelu...

    Bo żelowy , a elektrolit uwieziony (tez potocznie nazywany żelowym)to
    niby to samo ,ale nie do końca. Te żelowe, (żelowe) są używane w
    teleinformatyce,(centale telefoniczne,serwerownie itp ) zabezpieczone
    przed wybuchem gazów,(napuchną ale nie wybuchną) przystosowane do pracy
    w systemie ładowania "buforowego" ale ich wadą jest to,że nie są
    przystosowane ( w sensie zabija im to żywotność) do wysokich prądów
    rozruchowych. (odpalanie tej Harjejki z rozrusznika, zakładam ze nie
    eksploatujesz Harjeki na lawecie??) Jeśli takowy miałeś na pokładzie to
    2 lata to niezły wynik.
    Jesli miałeś aku (przystosowany do auta/motocykla) czyli z elektrolitem
    uwiezionym (tzw. aku bezobsługowe) to 2 lata to słabo.
    Dlatego ja tak jak Grzybol ,co 2-3 lata kupuje zwykły aku,ładuje ruskim
    prostownikiem i funguje 3-4 lata.

    --
    z Komsomolskim "Czuwaj" :)
    Tomek