  • 31. Data: 2017-10-14 23:33:28
    Temat: Re: Akumulator... w styropianie.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, October 14, 2017 at 10:33:53 PM UTC+2, T. wrote:

    > Inny patent to zamontować dodatkowe ładowanie, ale trzeba mieć na
    > podwórku możliwość podpięcia do sieci. W zasadzie tylko dla właścicieli
    > domków jednorodzinnych.
    > http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postoj
    owe/defa-warmup-informacje-ogolne/

    w domku zazwyczaj jest garaz, wiec problem "-30" sam sie rozwiazuje ;)

    Jesli parkujemy pod chmurka, to zapewne jakies webasto lepsze... uruchamiane np.
    jakims timerem/pilotem z domu (?)

    WS

  • 32. Data: 2017-10-14 23:37:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-14 o 23:33, WS pisze:

> [...]
    >
    > Jesli parkujemy pod chmurka, to zapewne jakies webasto lepsze... uruchamiane np.

    Ale webasto jest znacznie droższe...
    T.

  • 33. Data: 2017-10-14 23:52:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-14 o 19:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Moze był problem z ładowaniem?

    Ładowanie było OK, ale rozruch był energochłonny
    i mało jeździłem - dlatego padały.
    Ale teraz od pięciu chyba lat mam micrę, którą ruszam
    bardzo rzadko (robię nią mniej niż 1tys km/rok) a akumulator
    kręci jak nowy czy zima czy lato i niezależnie jak długo stał -
    no jak z miesiąc nie ruszam, to trochę stęka, ale zapala.

  • 34. Data: 2017-10-15 00:10:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

    > U mnie stwierdzili, że mam ładowanie na 14,0 V i po
    > wymianie regulatora napięcia jest teraz 14,6 i (mam nadzieję) śpię
    > spokojnie

    Takie ładowanie 14,0v bywa w nowym samochodzie. Fiat służbowy (nówka
    nie śmigany) kiedy go dstałem miał tyle. W lecie kiedy ciepło i w zimie
    kiedy silnik nagrzany. No ale od przybytku głowa nie boli choć obciąża
    mocniej pasek i łożysko aternatora.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 35. Data: 2017-10-15 00:15:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-14 o 17:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > No pytam jaki z tego mozna wyciągnac wniosek w kontekscie trzymania aku w
    > styropianie. Po prostu zaden wniosek nie przyszedł mi do głowy.

    Wyciągnij wniosek, jaki chcesz. Gość pytał, czy akumulator "sam z
    siebie" robi się cieplejszy więc mu odpowiedziałem, że tak.

    --
    MN

  • 36. Data: 2017-10-15 05:29:23
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 14.10.2017 o 10:08, Uncle Pete pisze:

    > A masz w swoim samochodzie miejsce na styropian wokół akumulatora? Czy
    > wymienisz na mniejszy?

    Mam benzyniaka. Ale miejsca na akumulator sporo także domniemam, że
    nadwozie również robili na diesla.

  • 37. Data: 2017-10-15 05:34:52
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    > Jeśli zakładasz że akumulator o temperaturze -30 stopni w styropianie ma
    > więcej siły niż bez styropianu to jest to już rzut kamieniem od
    > homeopatii i audiofilstwa.

    Nie ma więcej siły ale, że dobra izolacja akumulatora sprawi, że nie
    będzie miał problemów zakręcić. Chyba jest różnica jeżeli wychłodzony
    samochód do -20C a akumulator powiedzmy do -10C (strzelam).

    Porównanie trochę naciągane... to po co w takim bądź razie cala
    budowlanka na styropianie jedzie!? :)

  • 38. Data: 2017-10-15 05:38:29
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 14.10.2017 o 15:09, cef pisze:

    > Pojemnik jest do przenoszenia akumulatora
    > na noc do domu, więc zachowa temperaturę prawie pokojową
    > przed rozruchem.

    Nie latam z akumulatorem przez miesiąc podczas zimy na 4 piętro tak samo
    jak auta nie trzymam pod kocem a na tapicerkę nie zakładam pokrowców :)

  • 39. Data: 2017-10-15 05:44:10
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 14.10.2017 o 22:33, T. pisze:

    > Ja bym zrobił tak - wykombinował matę grzejną jaka jest w fotelach...

    Aż tak do problemu nie podszedłem :) W tym momencie to już chyba trzeba
    "odżałować" na nowy akumulator i nie dokładać sobie problemów :)

    Pozdrawiam.

    P.S.
    30PLN poszło jednak na książkę ;)

  • 40. Data: 2017-10-15 09:35:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wyciągnij wniosek, jaki chcesz. Gość pytał, czy akumulator "sam z
    > siebie" robi się cieplejszy więc mu odpowiedziałem, że tak.
    To ja może zapytam wprost. wyobraźmy sobie że akumulator samochodowy
    jest odizolowany od otoczenia 30cm warstwą styropianu. Na tyle ile da
    sie w warunkach ziemskich stworzyć izolacje w samochodzie. Niewątpliwie
    zachodza w nim przemiany chemiczne które mogą wytwarzać ciepło. ale ile
    tego ciepła jest? Czy mógłbyś w przybliżeniu powiedzieć ze jest to
    równowartość grzejnika o mocy 5w 50W 500W?

    ToMasz