  • 1. Data: 2017-10-14 12:58:50
    Temat: Kiedy mozna przestac zmieniac olej...?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jak wiadomo auta biora olej.
    Czasami minimalne ilosci, czasami całkiem spore.

    Kiedy mozna przestać zmieniac olej?
    Czy np jeżeli w okresie miedzy zmianami wlewam do silnika 2 x tyle oleju
    ile sie tam znajduje to wymiana przestaje miec sens?

    A moze sa jakies przesłanki zeby mimo wszystko raz na jakis czas
    wymienic?

    Oczywiście wszystko przy załozeniu ze filtr oleju wymieniamy regularnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 2. Data: 2017-10-14 15:59:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak bierze tyle co napisales to spokojnie mozesz od jakiegos zaprzyjaznionego
    warsztatu brac przepracowany olej na dolewanie. Jesli zuzywa od zmiany do zmiany tyle
    ile w niego wchodzi to masz olej jak przy polowie przebiegu od zmiany do zmiany. Taki
    olej ma najlepsze wlasnosci smarne bo duzo w nim wegla pod postacia bardzo malych
    kuleczek. Zgodnie ze sztuka olej powinno sie zmieniac jak osiagnie jakies magiczne
    pH. Inne dla benzynowego i inne dla dizla.

  • 3. Data: 2017-10-14 16:49:09
    Temat: Re: Kiedy mozna przestac zmieniac olej...?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Kiedy mozna przestać zmieniac olej?
    > Czy np jeżeli w okresie miedzy zmianami wlewam do silnika 2 x tyle
    > oleju ile sie tam znajduje to wymiana przestaje miec sens?

    nou ja bym przestał

    > Oczywiście wszystko przy załozeniu ze filtr oleju wymieniamy
    > regularnie.

    jeśli można zmienić pod pradem fitr to szczęściarz z ciebie. Wtedy
    zmieniałbym filtr częściej.

    --
    Piter

    Mind the gap

  • 4. Data: 2017-10-14 17:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Jesli zuzywa od zmiany do zmiany tyle ile w niego wchodzi to masz
    > olej jak przy polowie przebiegu od zmiany do zmiany.

    No własnie tak mi wyszło, a w sumie bierze wiecej niz od zmiany do zmiany
    i to tak 2x dlatego od jakiegos czasu juz wymieniam tylko filtr.
    Czas zycia oleju tez niewielki bo przebiegi spore wiec nie zdazy sie
    zestarzec.
    Ale tak sie zastanawiałem czy moze jednak raz kiedys zlac wszystko.
    Z drugiej strony sydy i tak powinny sie osadzac we filtrze wiec nic nie
    powinno sie dziac. Tyle teoria :)
    Zastanawiałem się tez czy moze zmienic z syntetycznego na polsyntetyczny?
    Obecnie zalewam jakis niskopopiołowy 5W30

    > Taki olej ma
    > najlepsze wlasnosci smarne bo duzo w nim wegla pod postacia bardzo
    > malych kuleczek.

    Przyznam ze miałbym obawy przed wlewaniem przepracowanego oleju, ale to
    bardziej z powodów estetycznych niz merytorycznych bo na tych drugim sie
    nie znam i pewnie Ty wiesz lepiej :)
    Olej kupuje w beczce wiec wychodzi ponizej 15zł za litr wiec koszt nie
    jest jakis wielki.

    > Zgodnie ze sztuka olej powinno sie zmieniac jak
    > osiagnie jakies magiczne pH. Inne dla benzynowego i inne dla dizla.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
    to znaczy, że coś przeoczyłeś." Ed Murphy

  • 5. Data: 2017-10-14 17:11:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > No własnie tak mi wyszło, a w sumie bierze wiecej niz od zmiany do
    > zmiany i to tak 2x dlatego od jakiegos czasu juz wymieniam tylko
    > filtr.

    Jesteś pewny, że bierze a nie bierze i kapie? Bo ja myślałem, że bierze
    ale kiedy postał 6 miesiecy kiedy mnie nie było w PL to okazało się że
    powoli kapie. Teraz jeśli wpadam na dwa dni to nie uzupełniam oleju bo
    szkoda truć środowisko. Jeżdzę tramwajem.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 6. Data: 2017-10-14 19:36:31
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Zastanawiałem się tez czy moze zmienic z syntetycznego na polsyntetyczny?
    > Obecnie zalewam jakis niskopopiołowy 5W30

    Oczywiście że można, a nawet jest to zalecane. Jeżeli żre ci syntetyk, to
    półsyntetyku będzie ci żarł mniej bo ten jest gęstszy i silnik wtedy jest pardziej
    "szczelny".
    Mój Passat ALT 2.0 pożera gdzieś tak z 0,5 l na 1000 km, nie wymieniam w nim oleju
    tylko dolewam (tak samo miałem w Golfie IV). Producent oryginalnie proponuje go
    zalewać syntetykiem 5W-40:

    https://images84.fotosik.pl/855/e40945e41ff92972.jpg

    .... ale ja go kupiłem jak już brał nieco oleju i trochę dwa razy tańszym
    półsyntetykiem 10w-40.

    Endriu

  • 7. Data: 2017-10-14 19:41:15
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    >Jeżeli żre ci syntetyk

    Jeżeli nie żre to nic nie zmieniaj. Olej można podmieniać tylko "w dół".
    Czyli z syntetyka na półsyntetyk i z półsyntetyka na mineral. NIGDY
    odwrotnie. Jak zalejesz rzadszym silnik który jeździł na gęstszym to
    rozpierdolisz silnik bo rzadszy silnik go porozszczelania.

    Endriu

  • 8. Data: 2017-10-14 19:42:14
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

> [...]
    > odwrotnie. Jak zalejesz rzadszym silnik który jeździł na gęstszym to
    > rozpierdolisz silnik bo rzadszy silnik go porozszczelania.

    Rzadszy olej go porozszelnia .... pardon.

    --
    Pozdrawaiam
    Endriu

  • 9. Data: 2017-10-14 19:53:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

> [...]
    > okazało się że powoli kapie. Teraz jeśli wpadam na dwa dni to nie
    > uzupełniam oleju bo szkoda truć środowisko. Jeżdzę tramwajem.

    Takie ilosci kapane to by było bardzo widac.
    Nie, na pewno nie kapie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 10. Data: 2017-10-14 20:26:00
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-10-14 19:41, Endriu wrote:
> [...]
    > odwrotnie. Jak zalejesz rzadszym silnik który jeździł na gęstszym to
    > rozpierdolisz silnik bo rzadszy silnik go porozszczelania.

    bzdury^2