    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator - co lepsze nowy zamiennik czy regeneracja?
    Date: Tue, 16 Jan 2018 23:25:16 +0100

    > Dalej wymiana porządnego (zepsutego) Bosha na nowe śliczne niewiadomo co
    > nie jest dobrym pomysłem.

    Dokładnie tak sądzę.
    Regenerowałem w swoim za takie same pieniądze, jak zamiennik, a więc
    teoretycznie bez sensu, ale przynajmniej wiem, że następna regeneracja
    będzie już w innym wózku. :)

    Tak przy okazji, może ktoś pamięta jak narzekałem, że Volvo XC70
    rozładowuje się samoczynnie w zimie po 2-3 dniach do takiego stopnia, że
    ledwo zapala. No więc po regeneracji rozrusznika... już się nie rozładowuje.
    Wiem że to kompletnie bez sensu i składu, ale tak właśnie
    zaobserwowałem. Dałem do regeneracji rozrusznik, gdyż czasami już nie
    łapał (elektrycznie nie włączał się - okazało się że była popękana
    pokrywka kontaktora w okolicach przewodu prądowego).
    Po regeneracji nie obserwuję wcześniejszego rozładowywania. Samochód
    stał od piątku do czwartku przy temperaturach od kulki na plus, do
    powiedzmy -1 może -2C. Normalnie to żadnych szans i tak byłem
    przygotowany, a tu niespodzianka, zakręcił jak by nigdy nic.
    Normalnie głupi jestem, bo nie potrafię wymyślić co wcześniej się złego
    w samochodzie działo.

    Miłego.
    Irek.N.