  • Data: 2015-07-06 20:19:36
    Temat: Re: Amerykańska technologia lodówkowa
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JK" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:mne703$6a9$1@dont-email.me...
    > Tworzywa sztuczne (plastyki) mają to do siebie, że ulegają powolnej
    > degradacji. Albo pod wpływem światła (UV) albo tlenu, albo tego i tego.
    > Wynikiem degradacji jest ich żółknięcie, zwiększona kruchość, etc.

    Rozpieprzyłem dziś kilka starych obudów do pecetów. Ich cechą jest, jak
    zresztą wszystkich, plastykowy przód. Elementem rozbiórki było odczepienie
    zaczepu z korpusu metalowego. Nawet nie nacisnąłem mocno, praktycznie nie
    strzeliło nawet. Pękło, jakby było z marnie spiekanego proszku.
    Strasznie lubi pękać szajsowato zrobiony polistyren, szczególnie w chińskich
    badziewiach. Jakby 10 lat na słońcu leżał i plastyfikatory odeszły w niebyt.

    > Aby ten problem wyeliminować, dodaje się do tych "plastyków" różnych
    > substancji, plastyfikatorów i stabilizatorów (np. OTCs, BPA).

    A one ulatują wspierane nasłonecznieniem... Kiedyś się zapierałem przed
    oknami PCW. Niektóre miały cechę, że przy wysokiej temperaturze otoczenia,
    lubiły, ten tego, capić. Czymś nawet niespecjalnie określonym.

    > Pomyśl o nich jak o konserwantach w żywności. Chciałbyś zajadać się dżemem
    > naszpikowanym konserwantami? Nawet, jeśli ten dżem miałby

    Jeśli konserwantem byłby np. miód pszczeli, to chętnie.

    > dziesięcioletni termin przydatności do spożycia?

    W sklepie przyuważyłem kiedyś majonezy Helmans, czy jak to się pisze, z
    ponad rok przekroczonym terminem do spożycia, chyba 3 słoiczki. Ten zwykły,
    smakujacy jak mieszanka wody z solą. Jako, że mam trochę z natury badacza,
    postanowiłem wziąć je na chatę i zobaczyć, jakim zapachem zepsucia będą
    capić. I tu zaskoczenie, po otwarciu nie stwierdziem ani grama śladów, że
    majonez jest zepsuty, obwąchałem dokładnie, zapach jak świeżego...
    Skosztowałem i w sumie zjadłem... ani śladu sraczki, ani niczego
    poważniejszego, po prostu NIC. Nadawał się do zjedzenia.
    Majonez zrobiony własnoręcznie, robię, jak trzeba, NAJDALEJ po tygodniu
    nadaje się jedynie do kibla. Ale chyba nie muszę mówić, jaki majonez wolę?
    :))

    > P.S. Nie bez powodu kupiłeś/dostałeś tę lodówkę w idealnym stanie.
    > Widać poprzedni właściciel nie miał już ochoty jej używać.

    Starość moralna urządzenia, może potrzebował dostępu do netu i, żeby mu
    lodówka na fejsie ogłaszała, że "właśnie zjadłem parówkę"... ) i przy okazji
    każde otwarcie drzwiczek)... LUBIĘ TO...
    Na szczęście nie mam FB i nie zamierzam (chyba, że moją mocą by to-to padło
    z hukiem, to wtedy zakładam konto od zaraz), więc wystarczy mi stary polski
    dwudziestokilkuletni Polar 246, chłodzący na tyle dobrze, że nie potrzebuję
    lepszej maszyny. Na chuj z przeproszeniem mi te wszystkie bajery, jak
    temperatura w środku mierzona z dokładnością do dziesiątych stopnia, jak
    jakieś obiegi powietrza wspomagane komputerem, wymyślny "design" mający
    zaspokoić głównie próżność.
    Wsadzam mleko, wsadzam colę, po przewidzianym na to czasie mam chłodne
    napoje, które z przyjemnością wypijam. Zamrażalnik dla lodow i pizzy
    sprawuje się należycie... I jestem pewien, że zanim moja lodówka pomyśli o
    tym, by paść, to te nowoczesne zepsują się po kilka razy, bo np. z
    materiałów komponowanych, dla zniżenia kosztów pewnie, na granicy
    wytrzymałości. A w swojej lodówce jedyne, co musiałem wymienić, to żarówka
    :P Kosztująca chyba coś koło 2-3 PLN... Ale to taka żarowki uroda.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444