    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Amerykańska technologia lodówkowa
    Date: Mon, 6 Jul 2015 20:47:34 +0200

    news:559aa4fe$0$2191$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dzialac dziala, ale my tu o kolorze plastikow, a nie o dzialaniu.

    Niespecjalnie spodziewam się, by jedno było chu-chu, a drugie dobre,
    plastiki nie nadające się nawet na sedes, to i pewnie reszta też nie
    wytrzyma, kolor w sumie jest tu mniej ważny. Chociaż jak jadę autobusem, to
    wolałbym autobus z wyglądu, powiedzmy, spłowiały, ale sprawny, niż
    wyglądający jak funkiel nówka, odpicowany jak na koncert galowy, a na
    zakręcie przegub mu się złamnie, albo oś urwie, czy miech pęknie...

    > Poza tym opinii z 20-letniego Polara nie przekladalbym na 10-letniego, czy
    > obecnego.

    Ale na porównanie ich już bym się porwał.

    > Mam taka nadzieje ... ale kto ich tam wie.
    > Moze agregat made in china, moze w nim duzo plastikowych czesci, moze
    > zaprojektowane padniecie po 6 roku ...

    Jak pewnie firmie nie zależy na wizerunku...?
    Mam mini-robocika, firmy Moulinex. Urządzenie w wieku takim, że spokojnie,
    plastiki miały prawo popękać (co zresztą się stało w końcu), datowane na 2
    czedrwca 77, więc 38-letnie. Przyszło mi poddać je konserwacji. Rozebrałem
    więc na czynniki pierwsze, celem przesmarowania łożysk i skrzyni biegów,
    jednostopniowej. Co się dało skleiłem, co nie, to nie, szczotki i komutator
    w stanie, jak na taki wiek, idealnym. Nic nie przypalone, nic nie
    nadtopione, najwyżej przyżółknięte ze starości. Smar w zadziwiająco dobrym
    stanie, zebrałem go więc i z dużym zapasem starczyło na ponowne smarowanie,
    przyprawiłem odrobiną WD40 dla upłynnienia, zadbałem, by nie było za
    rzadkie. Skręciłem i jestem pewien, że obudowa bvyć może rozsypie się na
    amen, a urządzenie nadal będzie sprawne. Ale, koła zębate są nacinane
    ukośnie, są z metalu, nie jak w naszej Jadze z nylonu i wyrabiają się na
    potęgę... Zaś na tabliczce jest Moulinex Zurich, a Made, jest in France. To
    o czymś świadczy.
    A ja... szczerze jestem ciekaw, ile by wytrzymała maszynka tej firmy,
    wyprodukowana dzisiaj, w jakim stanie byłby komutator i szczotki, smar w
    przekładni, z czego były by w niej kółka, z czego obudowa przekładni... I
    wreszcie - co by tak naprawdę miała na tabliczce znamionowej...
    Hałaśliwe to, ale, jak zobaczyłem przy konserwacji, nie do zajebania.
    Jeszcze jedno, co mnie ciekawi - jakie były by różnice w traktowaniu, jakby
    jedna osoba miała wypróbować tę moją, starą i współczesną nowoczesną...?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444