-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Amortyzatory o zmiennej sile tłumienia
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <2...@g...com>
Date: Sat, 5 Oct 2013 22:32:57 +0200
Message-ID: <n4v327yw9rbk$.1det16pxojnkr.dlg@40tude.net>
Lines: 67
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.88.54
X-Trace: 1381005180 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2196 83.11.88.54:55369
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506485
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 5 Oct 2013 08:30:53 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):
> Witam, chciałbym zapytać szanownych forumowiczów czy wykonalne jest znalezienie
amortyzatorów o regulowanej sile tłumienia do typowego, popularnego samochodu
osobowego ?
Oczywiście :-)
> Konkretnie chodzi o model Mercedes CLK (w209) - bazujący na klasie C Mercedesa.
>
> Czy ktoś może polecić zakład mechaniczny w okolicach Krakowa lub Śląska, który
realizuje zamiany fabrycznych części zawieszenia na zamienniki innych firm ?
>
> Co do samej regulacji - to oczywiście nie chodzi o luksusową regulację z wnętrza
pojazdu, w trakcie jazdy, tylko o potencjalną możliwość regulacji u mechanika.
Jest sporo możliwości, ale musiałbyś też napisać bliżej o co chodzi.
Czyli np. co było nie tak z seryjnym zawieszeniem?
Jakie negatywne zjawiska się pojawiały w jakich sytuacjach, gdzie i jak
jeździsz, czego oczekujesz itd.
Bo w amortyzatorze to nie jest tak prosto że jest sobie jakaś tam siła
tłumienia i im mniejsza tym wygodniej, a im większa tym bardzo sportowo.
Amortyzator ma jakąś tam charakterystykę tłumienia, w zależności od
prędkości i kierunku pracy, droższe warianty również od pozycji w której
się znajduje, jeszcze droższe opcje zwiększają ilość zmiennych, pozwalając
lepiej dobrać pracę zawieszenia do tego czego oczekujesz.
Do tego nie mniej ważny niż dobór amortyzatora jest jeszcze dobór
odpowiednich sprężyn - ich długości, współczynnika sprężystości, wysokości
montażu (stałej, bądź egulowanej - tzw. "gwint").
Najtańsze sensowne rozwiązanie, czy to na ulicę, czy mniej forsownego
sportu to amortyzatory Bilstein B6.
To są amortyzatory rozbieralne (w warunkach specjalistycznego warsztatu -
czyli nie każdy mechanik, a profesjonalne serwisy zawieszenia), dowolnie
konfigurowalne przez zmiany wewnątrz amortyzatora.
Zmieniając tłok i zawory na tłoku można uzyskać praktycznie dowolną
charakterystykę zależną od prędkości - od progresywnej, przez liniową do
degresywnej.
Ceny B6 do przykładowo Mercedesa CLK 320 (roczniki 02-09), to 638zł za
przód i 426zł na tył, czyli 2128zł na cały samochód. Ceny zmian
charakterystyki, to tak 200-500zł (od sztuki, czyli x4) w zależności od
tego co by to miało być i gdzie byś to robił.
Różne wersje silnikowe CKL mają różne zawieszenia, więc musiałbyś się
zorientować czego potrzebujesz, czy masz tam jakieś NIVO czy inne takie
patenty.
Z droższych rozwiązań to są bardziej profesjonalne zestawy zawieszenia - HP
Sporting, Proflex, Ohlins, albo idąc po całości Rieger czy Bos ;) To już są
ceny od kilkunastu tysięcy zł za komplet (za najtańszy HP Sporting), w górę
- moja lista jest od najtańszych do najdroższych.
Plus znowu strojenie (albo pozostanie przy ustawieniach fabrycznych).
Można też po prostu zrobić (lub przerobić) na zamówienie dowolne
zawieszenie.
Wtedy dojdzie jeszcze możliwość zmiany pewnych części charakterystyki bez
demontowania zawieszenia (nastawy znajdują się na zewnątrz, można je
przestawiać kluczami).
Wszystkie takie rzeczy ja potrafię robić, no ale musiałbyś się przejechać
do Gdańska ;)
Ogólnie rzecz biorąc zrobić można wszystko, przeróżnymi metodami.
Można by spróbować nawet przerobić seryjne zawieszenie (czy co tam teraz
masz) - ale zawsze zacząć trzeba od tego żeby określić czego dokładnie
potrzebujesz i oczekujesz.
Innych rozwiązań potrzebujesz do ścigania się na tor, a innych np. jeśli
jeździsz po ulicy, a obecne zawieszenie uważasz za zbyt twarde, albo zbyt
niskie/wysokie czy cokolwiek.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.13 23:36 m...@g...com
- 05.10.13 23:39 m...@g...com
- 06.10.13 01:20 Tomasz Pyra
- 08.10.13 20:54 m...@g...com
- 13.10.13 01:16 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=