eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAmortyzatory o zmiennej sile tłumienia › Re: Amortyzatory o zmiennej sile tłumienia
  • X-Received: by 10.50.176.202 with SMTP id ck10mr147912igc.10.1381258496160; Tue, 08
    Oct 2013 11:54:56 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.50.176.202 with SMTP id ck10mr147912igc.10.1381258496160; Tue, 08
    Oct 2013 11:54:56 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!i2no2570142qav.0!ne
    ws-out.google.com!9ni21585qaf.0!nntp.google.com!i2no2570140qav.0!postnews.googl
    e.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 8 Oct 2013 11:54:55 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <j6nbysgginx2$.ougcbf50hbp4.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=37.108.58.30;
    posting-account=NYbXUwoAAADIPU_wuvvda6A5THoPLw7M
    NNTP-Posting-Host: 37.108.58.30
    References: <2...@g...com>
    <n4v327yw9rbk$.1det16pxojnkr.dlg@40tude.net>
    <3...@g...com>
    <j6nbysgginx2$.ougcbf50hbp4.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Amortyzatory o zmiennej sile tłumienia
    From: m...@g...com
    Injection-Date: Tue, 08 Oct 2013 18:54:56 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506686
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 6 października 2013 01:20:53 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Pierwsza sprawa od której trzeba zacząć, to upewnić się że nic nie jest w
    > zawszeniu uszkodzone, ani nadmiernie zużyte (ani nie jest to jakiś
    > tuningowy "beton").
    >
    > Tak przy okazji - jaki jest mniej-więcej przebieg i historia (czyli czy coś
    > było wymieniane) w tym zawieszeniu? Jeździsz nim od nowości czy od
    > niedawna? Jak od nowości to od zawsze tak było jak jest teraz?
    > Bo coś mi się wydaje, że Tobie potrzeba nie tyle tuningu, co odnowienia
    > zawieszenia.

    Witam ponownie :)

    Też miałem podejrzenia że może to efekt zużycia i wyeksploatowania elementów i
    zleciłem wymianę czego potrzeba. Wymieniono kilka części i dodatkowo zleciłem wymianę
    wszystkich amortyzatorów. Nt. komfortu podróżowania rozmawiałem już mechanikami,
    którzy wykluczali że fakt takiej a nie innej twardości to skutek zużytych elementów
    zawieszenia. Wszystko co powinno było być wymienione - zostało wymienione. Zawsze w
    ASO, na oryginalną, wysokiej jakości część.

    Jak wspomniałem, ten "tuning" był fabryczny. W dekoderach VIN można zobaczyć że
    fabryka od samego początku tak ten samochód zbudowała. Kiedyś na forum CLK zadałem
    pytanie czy ktoś ma styczność z takim zawieszeniem i znalazł się facet który siedzi w
    Mercedesach od lat i twierdzi że na polskie drogi to kiepski wybór. No i zgadzam się
    z nim w całej rozciągłości...

    > W kilku autach zrobiłem taki remont - wszystkie ruchome części nowe
    > (tuleje, łączniki, sprężyny, amortyzatory itd.).
    > Nie żaden tuning, nie regulowane, a zwykłe OEM-y idące na pierwszy montaż.
    > No i bajka - samochód zaczyna jechać dokładnie tak jak jechał wyjeżdżając z
    > salonu.

    > Bo sądzę, że ten Mercedes wyjeżdżając z salonu zachowywał się pewnie
    > całkiem nieźle i podejrzewam że stan fabryczny mógłby Cię już zadowolić.

    No właśnie też bym tak chciał, ale wiem że wymieniłem już dość sporo, a mechanicy
    twierdzą że nie ma sensu wymieniać dobrych części...
    Jedyne czego mógłbym jeszcze chcieć w kontekście wymiany potencjalnie zużytych
    części, to wymiana elementów gumowych. Choć też raczej nie spodziewam się że jakiś
    element gumowy, wymieniony na nowy będzie dawał lepszą amortyzację... ale mogę się
    mylić... Ponadto, kilka części gumowych również zostało wymienionych.

    Poszedłem jeszcze krok dalej i zamieniłem felgi 17 na 16, żeby był wyższy profil
    opony. Odrobinę pomogło, ale wciąż poniżej oczekiwań... :-(

    > A to właśnie w tej drobnicy typu gumy, tuleje i uniballe siedzi to, czym
    > różni się nowy samochód z salonu od takiego co przejechał już te 100-150tys
    > km i niby nie ma tragedii, przeglądy podbijają, ale jednak czuć że to już
    > nie to samo co jak był nowy.
    >
    > Bo z potencjalnych przyczyn:
    > - tuleje metalowo-gumowe, jeżeli są porwane albo wyluzowane to będą
    > przenosić nieporządane drgania z koła na nadwozie. Również powodując
    > stuki-puki
    > - łączniki na uniballach, jak mają luz to pukają
    > - górne mocowania amortyzatora - tam są gumowe połączenia które jak są
    > niesprawne, również nierówności będą "walić" w nadwozie
    > - sprężyny, z czasem się udeptują, powoduje to że auto osiada na odbojach,
    > co znacznie pogarsza właściwości zawieszenia, które na tendencje do
    > skakania i przenoszenia drgań na nadwozie (swoją drogą to dlatego samochody
    > z "tuningowymi" krótkimi sprężynami zazwyczaj fatalnie się prowadzą).
    > - amortyzatory - niekoniecznie są za twarde. Takie objawy (wrażenie
    > twardości) może powodować też zużyty/zbyt miękki amortyzator.
    > Działa to tak, że w seryjnych dwururowych amortyzatorach najczęściej
    > pierwszy słabnie zawór denny. Powoduje to spadek tłumienia na dobiciu
    > (dobicie, to tłumienie ściskania, odbicie - tłumienie rozciągania), a
    > odbicie amortyzator nadal tłumi mocno.
    > Efekt jest taki, że nierówności zamiast być łagodnie wytłumione na dłuższej
    > drodze, na początku są tłumione za słabo, a kończy się to odbiciem od
    > odboju.
    >
    > Zamiast skutecznego wybierania nierówności powoduje to "walenie" w dziury,
    > kierowca ma wrażenie że zawias pracuje zbyt twardo, a przyczyna jest
    > dokładnie odwrotna.

    No nie bardzo wiem teraz co zrobić, bo elementy zawieszenia były już weryfikowane pod
    kątem zużycia/uszkodzenia. Byłem u trzech mechaników i stwierdzili oni że ten model
    (ta konfiguracja zawieszenia) tak ma.

    > Jakiejś 100% diagnozy nie postawię pewnie przez internet - bo żeby mieć
    > pewność musiałbym się conajmniej przejechać, a najlepiej samemu zbadać
    > zawieszenie, łącznie z testem podzespołów na hamowni.

    No chętnie bym się wybrał, ale tam i z powrotem miałbym 1400 kilometrów :), a pewnie
    trzeba byłoby zrobić jakąś kontrolę/korektę jakiś czas później...

    A czy mógłbym prosić o polecenie kogoś bliżej południa Polski, kto zna się na tym
    fachu równie dobrze ?

    > A jeśli zawieszenie które masz jest seryjne, to jednak nie podejrzewałbym
    > Mercedesa, że zastosowali źle policzone komponenty. Raczej że się tam już
    > wszystko po trochu zużyło.

    Ja też myślę że wszystko świetnie policzyli, tylko nie brali pod uwagę że drogi mogą
    być tak kiepskie jak w Polsce. Poza tym jest to zawieszenie usportowione ;). Seryjne
    CLK jest uznawane za samochód komfortowy w swojej klasie.


    Serdecznie dziękuję za pomoc,
    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: