  • 1. Data: 2012-09-30 17:08:11
    Temat: Anteny do LTE
    Od: Marek <a...@a...pl>

    Modem Huawei E-398 ma dwa gniazda do podłączenia anten zewnętrznych.
    Początkowo sądziłem, że są to złącza różniące się zakresem obsługiwanych
    częstotliwości, ale okazało się, że producent zaleca równoczesne
    podłączenie dwóch anten pracujących w tym samym zakresie częstotliwości
    ale na przeciwnych polaryzacjach (H/V) i ustawionych w tym kierunku. Na
    allegro i w sklepach internetowych są dostępne takie "zestawy anten",
    które dwoma przewodami łączy się z modemem. Nie rozumiem dlaczego
    przyjęto takie rozwiązanie, czy to wynika z tego, że operator nadaje
    równocześnie w obu polaryzacjach a może jest to rozwiązanie dla
    użytkowników którzy nie potrafią przestawić anteny o 90 stopni aby
    dostosować się do polaryzacji sygnału operatora.
    Proszę mi "wyprostować" przedstawiony wyżej "problem"

    Kilka dni temu treść powyższego postu zamieściłem na
    pl.comp.sieci.bezprzewodowe ale wobec braku odzewu postanowiłem zapytać
    elektroników.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-09-30 19:59:51
    Temat: Re: Anteny do LTE
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-09-30 17:08, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Kilka dni temu treść powyższego postu zamieściłem na
    > pl.comp.sieci.bezprzewodowe ale wobec braku odzewu postanowiłem zapytać

    Od zawsze sie tak robi uwzgledniajac idiotodpornosc. Tzw Diversity .

  • 3. Data: 2012-09-30 21:55:41
    Od: Marek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-09-30 19:59, ZeNek pisze:
    > Od zawsze sie tak robi uwzgledniajac idiotodpornosc. Tzw Diversity .

    Dzięki, zatem wystarczy pojedyncza antena i odrobina cierpliwości :)

    --
    Marek

  • 4. Data: 2012-09-30 22:08:52
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Dzięki, zatem wystarczy pojedyncza antena i odrobina cierpliwości :)

    Jak najbardziej tak, drugie wejście będzie nadal monitorowane ale z
    braku sygnału zostanie zignorowane.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2012-09-30 22:10:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Sunday, September 30, 2012, 9:55:41 PM, you wrote:

    > Dzięki, zatem wystarczy pojedyncza antena i odrobina cierpliwości :)

    Wystarczy o ile zakładasz korzystanie tylko z polowy możliwości.
    Stacje bazowe muszą nadawać w obu polaryzacjach ponieważ LTE jest
    technologią mobilną i nie sposób zapewnić stałego połozenia anteny
    odbiorczej. W urządzeniu stacjonarnym, stosując dwie anteny (każdą dla
    innej polaryzacji) _poprawiasz_ ciągłość łącznosci - jesli sygnał z
    jednej polaryzacji będzie na przykład marny z powodu warunków
    propagacyjnych, awarii, zakłóceń, to w drugiej polaryzacji możesz
    odbierać sygnał poprawny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2012-09-30 22:20:35
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki, zatem wystarczy pojedyncza antena i odrobina cierpliwości :)

    Wystarczy, ale wtedy będziesz bujać się z polaryzacją...

  • 7. Data: 2012-10-01 20:44:14
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2012-09-30 17:08, Marek wrote:
> [...]
    >
    > Kilka dni temu treść powyższego postu zamieściłem na
    > pl.comp.sieci.bezprzewodowe ale wobec braku odzewu postanowiłem zapytać

    MIMO
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Multiple_Input_Multiple
    _Output

    --