  • 11. Data: 2010-04-28 18:20:16
    Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > WTF? Czy mozliwe jest tak blyskawiczne zatarcie się łozyska turbiny aby
    > spowodowac tak niewiarygony luz?

    Oczywiście dzisiaj po rozebraniu widzę jak w mosiężnej tulei "ktoś
    rozwiercił" dziurę wielkości małego palca. Wnioskujemy że brak smarowania.

    W/g mechanika wine ponosi syf w oleju. Olej fakt, brudny. W/g niego mały
    kawałek czegoś z oleju dostał się do łożyska i je zatkał.

    Oczywiście przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie
    przewidzieli takiej sytuacji ...

    Pytanie: czym wypłukac syf z oleju ? Jakieś środki chemiczne?
    Wielokrotna zmiana oleju? Rozbieranie silnika w celu kąpieli w
    ultradzwiękach raczej w gre nie wchodzi ;)

  • 12. Data: 2010-04-28 20:59:20
    Od: "Pedro" <l...@o...pl>

    > Oczywiście przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie
    > przewidzieli takiej sytuacji ...

    Gdzieś ty widział dodatkowe filtry przed turbiną?

  • 13. Data: 2010-04-28 21:02:16
    Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ?
    Od: "Pedro" <l...@o...pl>

    > Wybacz, ale ten model kosztuje w Renault cos około 6-7 tyś, a poza cos
    > koło 4-5tyś. Samochod ma pojeździć jeszcze troche, ładowanie w niego
    > takiej kasy mija się z celem ( to 1/3 jego wartości). Modelu nie podam, bo
    > nie mam pod ręką.

    Ty mi nie mów co gdzie ile kosztuje tylko podaj mi prosze model tej turbiny!
    Taka masz?

    GT1549
    751768-5004S 751768-5003S 751768-0001 717345-0002 703245-0001/2 53039880048
    4409975 93160135 4416393 93187292 4405411 9121244
    LAGUNA dCi 2000,2002,2004
    MEGANE dCi 2000,2001,2004,2005
    MOVANO 2002
    PRIMASTAR dCi 2002
    SCENIC dCi 2004
    TRAFIC dCi 2004

  • 14. Data: 2010-04-28 21:03:37
    Od: "Pedro" <l...@o...pl>

    > A to nie jest tak, że jak się walnie w coś a turbo pracuje to mu się
    > bardzo dostaje po du^H^H łopatkach (przeciążenia, etc)? Turbina z rozbitka
    > to chyba ewidentne proszenie się o kłopoty...

    Według tej teori tłoki powinny zamieniać się w pył, a pierscienie w atomy.

  • 15. Data: 2010-04-28 21:37:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pedro wrote:

    > Gdzieś ty widział dodatkowe filtry przed turbiną?

    Nigdzie. Skoro jednak jest tak nieodporna na zabrudzenia, to czemu nie
    daje się ?

  • 16. Data: 2010-04-28 23:21:11
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Nigdzie. Skoro jednak jest tak nieodporna na zabrudzenia, to czemu nie
    > daje się ?

    Jak sie nie daje, jak sie daje.
    Masz w silniku filtr oleju?
    Mniemam, ze masz. Wiec jeden wystarczy.
    Renault ma po prostu zle zaprojektowane smarowanie i tyle.

    --
    Karolek

  • 17. Data: 2010-04-28 23:23:22
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Krzysztof Szmergiel pisze:

    > W zasadzie powinienes sie cieszyc, ze turbo nie rozwalilo bloku silnika
    > i nie zrobilo "duzego kopciucha", o czym juz wiele razy pisano na tej
    > grupie.

    Dokladnie.
    Pare dni temu kolejna laguna dci wyzionela ducha pod IC w Gdyni.

    --
    Karolek

  • 18. Data: 2010-05-26 19:31:00
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2010 23:21:11 +0200, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    >Renault ma po prostu zle zaprojektowane smarowanie i tyle.

    A ten silnik to nie jest przypadkiem konstrukcja Nissana?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2010-05-26 22:02:48
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    jerzu pisze:

    > A ten silnik to nie jest przypadkiem konstrukcja Nissana?

    Moze i jest, nie wnikalem w to.
    Prawda jest ze sypie sie mniej niz 1.9 czy 1.5 dci.

    --
    Karolek