    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Date: Thu, 11 Feb 2010 10:28:48 +0100

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
    > Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To jest jakiś koszmarny mit, który słyszę tu po raz n-ty. Piszę w Delphi
    > od przeszło dziesięciu lat i od samego początku, od banałów
    > rozwiązujących równania kwadratowe przez myśl mi nie przeszło, żeby
    > trzymać przetwarzane właśnie dane w jakimkolwiek komponencie.
    >
    > Jeśli ktoś pisze kod w taki sposób, to nie tyle uczył się od kogoś
    > piszącego w Pascalu, co od kogoś, kto również nie umie projektować
    > programów.

    Wybacz, są tez dobrzy VCL-owi programiści.

    > W Visual Studio nie da się popełnić takiego potworka, który trzyma
    > przetwarzane dane w komórkach tabelki?

    Da się, ale w MSVC++ orobi się tak, że paluchu mu powiedzą, ze nie warto.

    Wada nie jest jest w narzędziach Borlanda jako takich (w ich wnętrzu sa
    np. fajne propozycje projektowania, dziedziczenia itd, tak że
    szacuneczek), jednak realnośc jest taka (wielka łatwość użycia
    komponentów i pozornie brak potzreby jakiejś edukacji, projekotwania
    itd), że ***średnio*** w tej społeczności panują zwyczaje jak panują.

    Charakterystyczny jest ten wątek, bo człowiek nie tylko sie nie wstydzi
    tego, co powinien sie wstydzic, ale dowodzi że tak ma być, co
    ***socjologicznie*** jest ciekawe, świadczy o ***typowych*** poglądach.
    Technicznie to bzdura.

    Podkreślam, są dobry delfistyczni programiści.

    NB to towarzystwo jest perfekcyjne w wyciskaniu wszystkich możliwości z
    kontrolek itd (z netu można czerpać tysiące fajnych przykładów, sam
    ostatnio intensywnie pracowałem z TTreeView), ale nigdy nie widziałem na
    necie nawet w połowie tak gorącej dyskusji "jak to dobrze
    zaprojektować". Nie ma głodnych, nie ma co ich karmić. Jakoś tak to jest.

    Ja od wielu lat wierzę we "wspólnote języka programowania" (Java,PHP,VCL
    itd), użytkownicy i 'producenci', to się zazębia, narzędzie urabia
    ludzi, nowe wersje wydaje się pod oczekiwania wspólnoty i tak w kółko.

    Np fajne hierarchie komponentów są dla starych komponentów (z poziomem
    TCustomXxxxxxx), nie wiem dlaczego potem fajny zamysł pieprznęli. Tzn
    wiem, nikt tego nie potrzebował.