    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: BCB Moj ulubiony kod;)
    Date: Thu, 11 Feb 2010 07:22:24 -0800 (PST)

    On 11 Lut, 15:08, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > A ja uwazam, ze powyzsze to bzdura:)
    >
    > Zostawmy nawet problemy typu: rekurencja
    > a= a/2 dla parzystych i 3a+1 dla nieparzystych.
    > Dla jakiego 'a' mamy okres.
    Dlaczego uwazasz ze to bzdura? Taki algorytm jest
    tym samym co maszyna turinga. Stan to pozycja glowicy,
    dane to tasma, pozostale tablice to funkjca przejsc.

    > wezmy przyzwoity problem: energia stanu podstawowego
    > uranu. Jak chcesz to rozwiazac przekladaniem zmiennych
    > nie wbudowujac wyniku w algorytm.
    Nie bylo mowy ze w tablice nie wolno wbic pomocniczych
    rozwiazan, albo dowolnych innych pomocniczych danych.
    Tablica response moze nakladac sie na tablice w ktorych
    sa przekadane zmienne, wlasciwie to moze byc jedna
    tablica z danymi na poczatku i miejscem na czesciowe
    wyniki.

    > czyli w bardzo kosztowny sposob znajdujemy rozwiazanie
    > i wbudowujemy w tabelka:)
    No wlasnie dlatego to mnie tak bardzo ciekawi, ze znane sa tylko takie
    kosztowne sposoby. Interesuje mnie jaki jest najlepszy algorytm
    budowania takich tablic (czyli tak naprawde algorytm budowania
    innego algorytmu), o ograniczonych rozmiarach ktore dla dla
    wszystkich danych uczacych wypluja wlasciwe rozwiazanie.

    > Dla wielu przypadkow, tabelki maja dlugosc 1 i zawieraja rozwiazanie.

    Sa ciekawsze przypadki. Np. mamy gre kolko i krzyzyk. Algorytm
    dostaje pary uczace w postaci opisu sytuacji w grze i najlepszego
    ruchu. Czyli
    tablica z danymi to bedzie:
    int plansza[9+rozszerzenie]
    tablica z odpowiedziami to bedzie numer pola z optymalnym ruchem
    int response[9] = {1,2,3...9}
    I algorytm genetyczny musialby dobrac parametry w pozostalych
    tablicach
    tak, aby w najmniejszej ilosci krokow zawsze podac optymalny ruch.