    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Date: Thu, 1 Feb 2018 16:48:22 +0100
    <p4ulkn$7si$1@node2.news.atman.pl> <p4upfc$ruo$1@node1.news.atman.pl>
    <p4urc3$go3$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p4urum$ruo$4@node1.news.atman.pl>
    <p4utob$mu6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p4uu75$ruo$6@node1.news.atman.pl>
    <p4uvn4$sak$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p4uvsh$ruo$10@node1.news.atman.pl>
    <p4v0fl$tsi$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p4v0n1$ruo$12@node1.news.atman.pl>
    <p4vaid$p6e$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p4vaso$8vi$9@node1.news.atman.pl>
    <p4vbut$stt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p4vc68$8vi$11@node1.news.atman.pl>

    On 2018-02-01 16:36, Shrek wrote:

    > No narzekasz, że węgiel zbyt kiepski a ludzie jeszcze gorszym palą.

    No szlamem/mulem jak napisalem to chyba juz nie pala odkad wprowadzono
    zakazy. Chyba ze daje sie go kupic gdzies na lewo. A z krajowego wegla,
    ktory glownie jest niskiej jakosci mialem, musieli przejsc na to co sie
    pojawi na rynku zdatnego do domowego pieca, a na chwile obecna to
    zazwyczaj opal z importu.

    > Zresztą zaprzeczasz sam sobie - niby piszesz, że to że grzejemy węglem
    > to efekt uboczny energetyki opartej o węgiel, bo inaczej byśmy go nie
    > wydobywali, a potem piszesz, że i tak jedziemy na obcym:P

    Bynajmniej, napisalem w zwiazku z tym:

    "Tyle, ze dla ludzi jest to przezroczyste, nawet tego nie musza
    wiedziec. Pala weglem, dopoki sie da i jest to wzglednie tanie."

    Jest to efektem inercji - do pewnego momentu opal jak najbardziej byl
    krajowego pochodzenia. Piec weglowy zatem wryl sie w klasyke polskiego
    domostwa i ludzie pala glownie tym paliwem, po prostu ida i kupuja.

    Gdy w koncu nastapi /mam nadzieje/ zmiana na czystsze, wiadome zrodlo
    energii, wegiel po prostu umrze w tym systemie. Inna droga to to ze
    skoncza sie u nas zasoby albo system wydobycia padnie na twarz (narazie
    ciagnie tylko dlatego ze szuflami sypie sie w niego doplaty),
    a gospodarka uzalezniona od wegla bedzie go sciagac z zewnatrz,
    a wowczas przy rosnacej cenie wlascicieli piecow po prostu przestanie
    byc na to paliwo stac.

    Takze niezaleznie od tego jaka bedzie kolejnosc zdarzen, alternatywne
    zrodla energii musza sie pojawic.

    --

    memento lorem ipsum