    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Date: Thu, 1 Feb 2018 17:13:15 +0100
    <p4ulkn$7si$1@node2.news.atman.pl> <p4upfc$ruo$1@node1.news.atman.pl>
    <p4urc3$go3$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p4urls$ruo$3@node1.news.atman.pl>
    <p4uujb$p80$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p4uv9j$ruo$9@node1.news.atman.pl>
    <p4v096$tsi$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p4v0hp$ruo$11@node1.news.atman.pl>
    <p4v9hb$mrb$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p4vaqu$8vi$8@node1.news.atman.pl>
    <p4vbe1$rfh$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <p4vc2l$8vi$10@node1.news.atman.pl>

    On 2018-02-01 16:34, Shrek wrote:

    > To czy jest deficytowe czy nie to akurat nie zależy od ekonomii. Jakby
    > go nasi górnicy kopali to też im trzeba by dopłacić. My nie rozmawiamy o
    > (ksieżycowej) ekonomii, a o efektywności energetycznej. I wcale nie
    > jestem przekonany że uran ma leszpą niż węgiel (zwłaszcza brunatny,
    > kopany odkrywkowo i transportowany bezpośrenio taśmociagiem do kotla)

    1kg węgla wytworzy 8kWh
    1kg U235 wytworzy 24 miliony kWh

    to jaka to różnica w efektywności?

    Ile elektrowni w PL ma wlasna kopalnie odkrywkowa? W okolicy,
    w ktorej jest kilka elektrowni zasilajacych ponad milionowe miasto,
    napewno nie zauwazylem ani jednej, za to pelno wagonow na bocznicy ;)

    > Ale co się tak plujesz o ten CO2 - trujący nie jest;)

    Co Ty z tym "tylko CO2"? Elektrofiltry nie usuwaja 100% zanieczyszczen
    zanieczyszczen i maja np. problem z PM2,5.

    > Znów - to "tylko" CO2.

    Nie tylko.

    > Gdyż albowiem? Napisałem ci powyżej.

    Ja tez napisalem. 8kWh ile to razy mniej od 24 milionow kWh?

    > Znów - jakbyśmy mieli uran, to byśmy dopłacali do uranu.

    A kto mowi ze musimy miec uran. Uran sie po prostu kupuje, po prostu
    z importu. Wiesz, zupelnie jak teraz sporo wegla ;)

    > A jakie zasoby uranu mamy?

    A to nigdzie na swiecie nie ma uranu skad go mozna kupic? A na czym
    chodzi reaktor Maria, lokalnych wykopaliskach w Swierku?

    > Uprawiasz tanią demagogię.

    O taaak ;)

    --

    memento lorem ipsum