  • 21. Data: 2010-06-03 21:21:44
    Temat: Re: Badanie techniczne przegapione
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-03 20:34, kogutek wrote:
> [...]
    > do kożucha. Absolutnie nic nie daje, z wyjątkiem bycia lżejszym o wcale nie małą
    > kaskę. Było by jak z pełnymi portkami piszecie gdyby diagnosta odpowiadał za
    > stan techniczny samochodu w którym robił przegląd do daty następnego przeglądu.
    > A nie odpowiada. On poświadcza tylko stan techniczny w momencie badania i nie
    > odpowiada za to że w 5 minut po odjechaniu ze stacji pękł przewód hamulcowy i
    > ktoś przywalił w tył innego samochodu. Za stan techniczny samochodu odpowiada
    > jego właściciel a nie pieczątka w dowodzie rejestracyjnym.

    Z moją psychą wszystko ok, ale dzięi, ze się martwisz.... Czytam to co
    piszesz i po prostu nie wierze, no nie wierze!!! Jednak jeśli pozwolisz
    to Cię wyprowadzę z błędu. Akurat żyjemy w takim dziwnym kraju, że ta
    pieczątka w dowodzie będzie bardziej istotna, niż urwany przewód
    hamulcowy, a biegły na dzień dobry sprawdzi ważność tego przeglądu.
    Za stan techniczny oczywiście odpowiada właściciel, ale to jest inna
    kwestia. Przegląd techniczny dopuszcza pojazd do ruchu. Jeśli nie masz
    "pieczątki" to nie wolno Ci wyjeżdżać nim na drogę.
    Sytuacja - jedziesz sobie bez przeglądu - uderzasz w jakiegoś
    nowiutkiego Merca z Twojej winy - przyjeżdża Policja - na dzień dobry
    mandacik za brak ważnego przeglądu w/g taryfikatora od 20 do 5000 zł z
    tego co pamiętam, zabierają Ci dowód i odholowują na parking. Teraz
    kolejna sprawa - OC. Ubezpieczalnia ma Cię w tym momencie w głębokim
    poważaniu i w wielkim skrócie wszystkimi kosztami naprawy Mercedesa
    zostajesz obciążony Ty.
    Jeżeli spowodujesz wypadek, to jest większy problem, gdyż umyślnie
    poruszałeś się pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, a więc to gruby
    argument przeciwko Twojej niewinności.
    I tyle :)

  • 22. Data: 2010-06-03 21:34:47
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Jeżeli spowodujesz wypadek, to jest większy problem, gdyż umyślnie
    > poruszałeś się pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, a więc to gruby

    Bredzisz. Mój ubezpieczyciel w warunkach umowy ubezpieczenia nie wymaga
    przeglądu, pod warunkiem ze poruszam się w kraju. Za to wymaga żebym nie
    wprowadzał żadnych zmian konstrukcyjnych w samochodzie który ubezpiecza. Jeżdżę
    tylko w kraju i nie wprowadzam zmian. Z Policją masz rację. Obligatoryjnie
    stówka, chyba jeden punkt i zatrzymanie za pokwitowaniem DR. Żadna nowość bo
    przy stłuczce jak będzie potłuczone światło kierunkowskazów też zatrzyma DR. Jak
    spowodujesz wypadek niesprawnym samochodem który miał przegląd to masz większy
    problem jak byś spowodował wypadek sprawnym samochodem bez przeglądu.

  • 23. Data: 2010-06-03 21:46:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Jun 2010 21:21:44 +0200, Olek wrote:
> [...]

    Powiedzmy tak: wcale bym sie nie zdziwil gdyby odmowili.
    Dalej pewnie wyplaca, ale trzeba sie bedzie upomniec.

    I jeszcze podsuna wniosek do wypelnienia, gdzie poszkodowany bedzie
    sie musial przyznac ze w czasie zdarzenia byl pijany .. i znow odmowia
    :-)

    Choc moze przesadzam, ostatnio zalatwialem z Hestia i poszlo bez
    glupich kwestionariuszy.

> [...]
    >pieczątka w dowodzie będzie bardziej istotna, niż urwany przewód
    >hamulcowy, a biegły na dzień dobry sprawdzi ważność tego przeglądu.

    No i tu masz racje, tyle ze niekoniecznie biegly, a likwidator. A ten
    przewodow nawet nie bedzie ogldal.

    >Przegląd techniczny dopuszcza pojazd do ruchu.

    Przeczytaj uwaznie ustawe - nic takiego tam nie ma.

> [...]
    >mandacik za brak ważnego przeglądu w/g taryfikatora od 20 do 5000 zł z
    >tego co pamiętam, zabierają Ci dowód i odholowują na parking.

    Jesli jednak zatrzymaja do zwyklej kontroli, to dowod zabieraja, ale
    jedziesz dalej.

    >Teraz
    >kolejna sprawa - OC. Ubezpieczalnia ma Cię w tym momencie w głębokim
    >poważaniu i w wielkim skrócie wszystkimi kosztami naprawy Mercedesa
    >zostajesz obciążony Ty.

    Przeczytaj druga ustawe - sa tam cztery powody do regresu, ale nie
    taki.

    >Jeżeli spowodujesz wypadek, to jest większy problem, gdyż umyślnie
    >poruszałeś się pojazdem nie dopuszczonym do ruchu, a więc to gruby
    >argument przeciwko Twojej niewinności.

    Po pierwsze - niekoniecznie umyslnie. Po drugie - dopuszczonym.
    Po trzecie zeby cos ci zarzucic, to by nalezalo dowiesc ze wypadek
    nastapil na skutek niesprawnosci, o ktorej wiedziales .. i nie
    dostosowales predkosci, albo sie przyczyniles - choc to bym jeszcze
    sprawdzil w KK, albo ktora by zauwazono na przegladzie, ale nan nie
    pojechales ..

    J.

  • 24. Data: 2010-06-03 22:22:06
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    A propos watku o problemach z wyplaceniem OC/obciazeniem spracy, ktory
    poruszal sie pojazdem bez waznych badan technicznych - w ustawie stoi:

    2. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego odpowiedzialności cywilnej, o którym
    mowa w art. 4 pkt 4, obejmuje również szkody wyrządzone w wyniku rażącego
    niedbalstwa ubezpieczonego lub osób, za które ponosi on odpowiedzialność.

    3. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od ubezpieczonego lub
    osób, za które ponosi on odpowiedzialność, zwrotu wypłaconego z tytułu
    ubezpieczeń
    obowiązkowych, o których mowa w art. 4 pkt 4, odszkodowania za
    szkody określone w ust. 2, a także w przypadku, jeżeli szkoda została
    wyrządzona
    przez ubezpieczonego lub osoby, za które ponosi on odpowiedzialność, w
    stanie po użyciu alkoholu albo pod wpływem środków odurzających, substancji
    psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o
    przeciwdziałaniu
    narkomanii.

    Ja wnioskuje, (ad2)ze nawet jesli SWIADOMIE nie zrobilem przegladu czyli
    dopuscilem sie RAZACEGO NIEDBALSTWA to i tak umowa OC obejmuje taka
    szkode i ew. moga dochodzic ode mnie zwrotu wyplaconego ubezpieczenia
    jesli bylem pijany/nacpany/najarany whatever...

    --
    jarek

  • 25. Data: 2010-06-03 23:22:08
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    >W dniu 2010-06-03 20:02, Przemek V pisze:
    > (...)
    >
    > Obecnie już tylko kwit + wymian DR - zmieniły się przepisy.

    To było we wrześniu zeszłego roku. A z badaniami spóźniłem się ponad rok
    więc na jednej wizycie u diagnosty zaoszczędziłem ;)

  • 26. Data: 2010-06-04 07:23:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    Olek wrote:

    > proponuję zadzwonić na infolinię Policji i się spytać...

    To, że ktoś na miśkowej infolinii powiedział jakieś bzdury lub nie
    zrozumiał pytania i odpowiedział na jakieś inne nie oznacza, ze jest to
    prawda.

    > A ja mam wrażenie że komuś się wydaje, że to jest bezkarne. Jedziesz
    > sobie autem bez przeglądu, wjeżdża w Ciebie ciężarówka wymuszając
    > pierwszeństwo, albo wyskakuje Ci człowiek w miejscu niedozwolonym i go
    > potrącasz. Kto jest winny?

    To chyba oczywiste -- winny jest ten, kto spowodował wypadek. Brak
    przeglądu będzie problemem jeśli sam spowodujesz wypadek, bo
    ubezpieczalnia zapewne nie zechce pokryć szkody z Twojego OC. Natomiast
    twierdzenia, że brak przeglądu czyni automatycznie winnym to kompletna
    bzdura.

  • 27. Data: 2010-06-04 07:24:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    Lukasz wrote:

    > jak i nie winni kolizji(problemy z wyp?at?)

    A to niby dlaczego?

  • 28. Data: 2010-06-04 07:39:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jarek Pudelko wrote:

> [...]
    > szkode i ew. moga dochodzic ode mnie zwrotu wyplaconego ubezpieczenia
    > jesli bylem pijany/nacpany/najarany whatever...

    Ja mam wątpliwości czy można nawet mówić o "rażącym niedbalstwie" jeśli
    brak przeglądu nijak nie przyczynił się do wypadku, tzn. auto było w
    pełni sprawne. Tu jednak musi być jakiś związek pomiędzy jednym i drugim.
    Z rażącym niedbalstwem będziemy mieli do czynienia gdy np. ktoś wyrusza
    np. autem z niesprawnymi hamulcami, a następnie powoduje wypadek.

  • 29. Data: 2010-06-04 09:15:18
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ty wujek "dobra rada" - tylko jak już mu tak "radzisz" to napisz, że jadąc
    > pojazdem nie dopuszczonym do ruchu (a takim jest pojazd bez ważnych badań
    > technicznych) gdy spowoduje wypadek to jest traktowany jak przestępca,
    > nawet jeśli nie jest to z jego winy.

    Mógłbym napisać krótko-piszesz bzdury, bo jesteś głupszy od tej baby co ci
    pępek zawiązywała ;) Albo, że walnąłeś jak rzeźnik świńską pi...ą o ścianę;)

    Ale nie napiszę ;))0

    1. Badania techniczne nie mają nic wspólnego z dopuszczeniem do ruchu. O
    dopuszceniu do ruchu decydują tablice i dowo rejestracyjny.
    2. Jak spowodujesz wypadek sprawnym autem to za spowodowanie wypadku
    odpowiesz tak i tak, a przegląd nie ma żadnego znaczenia.
    3. Badanie techniczne ma znaczenie JEDYNIE w przypadku posiadania polisy AC,
    bo warunkiem otrzymania odszkodowania jest ważny przegląd.
    4. W przypadku OC nie ma żadnego znaczenia w żadnym przypadku.
    5. Reasumując: robienie przeglądu w przypadku braku AC to zwykłe
    marnotrawstwo czasu i pieniędzy. Ja jeżdżąc moim starym (ale
    jarym-czyt.sprawnym VW) od 8 lat nie robiłem przeglądu (wiem, mam szczęscie
    do kontroli drogowych;) a zaoszczędzone w ten sposób pieniążki przeznaczam
    na utrzymanie pojazdu w sprawności.

  • 30. Data: 2010-06-04 09:17:20
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Jarosław Postawa" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Kierowca ciężarówki/pieszy. A Ty dostajesz grzywnę za jazdę pojazdem
    > niedopuszczonym do ruchu (art 24 i 94 kw)

    Pieprzysz banialuki. Pokaż zapis o tym , że przegląd dopuszcza pojazd do
    ruchu. Rower jest niedopuszczony do ruchu> A do niedawna motorower?