  • Data: 2009-01-05 13:47:59
    Temat: Re: Balans ciala
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > biel jest zawsze ta sama - biaa, a twarz czy skóra jest rózna, niektózy sa
    > rózowi inni zólci inni bladzi itp

    nie o to chodzi .

    czasem jest tak , ze fotografuje sie osobe w tym samym wnetrzu albo i
    roznych wnetrzach w odstepie czasu , zmienia sie nieco pozycja ,
    oswietlenie , kolor swiatla padajacego .
    jesli wyrownam biel na wszystkich zdjeciach to kolor twarzy tej samej
    osoby jednak bywa nieco rozny.

    moznaby sonda pobrac parametry koloru w dowolnym punkcie zdjecia np na
    twarzy i przeniesc pipeta na dowolny punkt np ta sama czesc twarzy na
    drugim zdjeciu i uzyskac te same parametry czyli kolor , luminacje
    itd..

    to ze np biel framugi drzwi w tle nie bedzie identyczna nikomu nie
    przeszkadza , bardziej przeszkadza w odbiorze nieco inny kolor
    twarzy .
    Wlasciwie jak sie zastanawiam to nigdy bialy przedmiot nie jest
    tematem mojego fotografowania , dlaczego wiec tylko balans bieli - a
    nie dowolnego , dowolnie definiowalnego koloru ?
    Moznaby przeciez zdefiniowac dowolny kolor jaki ma byc przedmiotem
    balansu.

    chodzi mi o program , ktory pozwala na balans dowolnego koloru.

    XXX