  • 21. Data: 2009-01-05 20:46:35
    Temat: Re: Balans ciala
    Od: j...@a...at

    > ustawiaj na białko oka plus (ewentualnie) jakiś shift, potem przekopiuj
    > ustawinie balansu na wszystkie zdjęcia z serii, koniec roboty..
    >
    > --

    wlasnie , ze nie , w kazdym razie nie zawsze.
    na tym polega wlasnie problem , ze w zaleznosci od oswietlenia kolor
    skory zmienia sie inaczej niz kolor bieli -
    tzn majac na zdjeciach po zbalansowaniu idealnie biale bialka oczu
    wcale skora nie musi miec takiega samego koloru , pomijam , ze nie
    zawsze mamy bialka oczu widoczne.

    XXX

  • 22. Data: 2009-01-05 20:52:56
    Od: j...@a...at

    > Spójrz na DigitalPhoto Professional dostarczany z aparatem Canon. Ja
    > dostalem go do 400D i jest tam dla RAW możliwość ustawienia balansu
    > bieli: "Click White Balance" i jest pipeta i możesz sobie wybierać nią
    > piksel który chcesz ze zdjęcia.
    >
    > Marcin

    ale ja nie pytam o balans bieli.
    tak dzialajaca pipete ma kazdy program.
    cale zdjecie zostanie rownomiernie tak przefarbowane , ze w miejscu
    nia dotknietym wartosci R G B beda sobie rowne - tak dziala pipeta
    balansu bieli.
    ja szukam programu ev plugina , gdzie pipecie mozna zadac dowolne
    proporcje miedzy R G B .
    oznaczaloby , ze miejsce dotkniete ta pipeta przyjmie z gory zadany
    kolor , a nie wylacznie bialy ( szary ) i odpowiednio zostanie
    przefarbowany caly obraz.

    to zupelnie cos innego.

    czyzby takiej funkcji nie bylo ?

  • 23. Data: 2009-01-05 20:58:33
    Od: j...@a...at

    On 5 Jan., 19:32, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A mi wystarczy jak temperaturę podniosę z 2500K do 4000K ;)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    nie kazdemu to wystarcza i nie w kazdej sytuacji.
    zmieniajac barwy na zdjeciu w komputerze - czyli dodajac jakies
    skladniki R G B nie koniecznie musza sie one zmieniac w tych samych
    proporcjach jakby to bylo w naturze przy zmianie oswietlenia ,
    dlatego, ze rozne powierzchnie naturalnej w roznym stopniu absorbuja
    rozne barwy , a przy obrobce cyfrowej tego nie ma , cala wybrana
    powierzchnia jest zmieniana w ten sam sposob.
    Stad np koniecznosc manipulacjami krzywymi.

    XXX

  • 24. Data: 2009-01-05 21:42:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > wlasnie , ze nie , w kazdym razie nie zawsze.
    > na tym polega wlasnie problem , ze w zaleznosci od oswietlenia kolor
    > skory zmienia sie inaczej niz kolor bieli -

    To już chyba musisz sobie odpowiedzieć na pytanie - jaki jest prawdziwy
    kolor skóry.
    No i czy nie jest prawdą, że jak ktoś stoi przy czerwonej ścianie, to
    prawdziwym kolorem skóry nie będzie lekkie zaczerwienienie policzka od
    strony twarzy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 25. Data: 2009-01-05 22:10:32
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > tzn majac na zdjeciach po zbalansowaniu idealnie biale bialka oczu
    > wcale skora nie musi miec takiega samego koloru , pomijam , ze nie

    Przez "serię zdjęć" zrozumiałem serię zdjęć zrobioną w tym samym
    momencie sesji, w tych samych warunkach oświetlenia. Wówczas
    przekopiowanie ustawień balansu na większą ilość zdjęć się sprawdza.
    Ewentualnie następują drobne korekty.

    To co Ty chcesz zrobić, to się nie sprawdzi. Jest nierealne. Bo co to
    jest prawdziwy kolor skóry? Nie ma czegoś takiego.
    Załóżmy że zrobisz zdjęcie osobie w pomieszczeniu, a później zrobisz tej
    samej osobie zdjęcie na zewnątrz. Załóżmy, że jakimś softem na obu
    zdjęciach ustawisz tej osobie dokładnie taki sam kolor skóry. W skrajnym
    przypadku może się okazać, że owszem odcień skóry wyszedł dokładnie ten
    sam, ale odcień nieba na zdjęciu jest soczyście zielony. Musisz pogodzić
    się z faktem, że kolor skóry na obydwu powyższych zdjęciach *musi* być
    inny, bo to światło maluje kolory.
    Pooglądaj obrazy Fałata. Niby każde dziecko wie, że śnieg jest biały. A
    u niego śnieg ma różne odcienie, błękitne, różowe... On po prostu
    widział, że to światło maluje kolory.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 26. Data: 2009-01-05 22:38:30
    Od: "Przemyslaw Salata" <k...@P...pl>

    Uzytkownik <j...@a...at> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > balans bieli w zasadzie jest mi obojetny .
    > wolalbym miec mozliwosc balansu dowolnego koloru , nie tylko bieli .

    > Przydalaby sie pipeta do balansu dowolnego koloru - ot chocby koloru
    > twarzy.

    Jest plugin do ps o nazwie Skin Tune. Przetestuj go sobie, bo zdaje sie ze
    dziala z grubsza tak jakbys chcial. Probowalem go kiedys uzywac, ale
    wychodzila qpa, lepsze do balansu sa tradycyjne suwaki. Byc moze do Twoich
    celow lepiej sie nada.

    --
    pozdr Z.

  • 27. Data: 2009-01-06 07:07:41
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Uzytkownik <j...@a...at> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > balans bieli w zasadzie jest mi obojetny .

    [ciach]

    Bedzie OT.
    Po przeczytaniu tematu myslalem, ze watkotworcy bedzie chodzilo o
    balansowanie cialem podczas robienia zdjec oraz, ze bedzie glownie mowa o
    stabilizacji obrazu ;-) A tu taka niespodziewanka.

    Thomas

  • 28. Data: 2009-01-07 07:59:02
    Od: j...@a...at

    > To co Ty chcesz zrobić, to się nie sprawdzi. Jest nierealne. Bo co to
    > jest prawdziwy kolor skóry? Nie ma czegoś takiego.

    wcale nie chodzi o prawdziwy kolor skory.
    chodzi o taki sam .

    zreszta to nie musi byc twarz.
    niech to bedzie np seria zdjec reklamowych np botow robionych w
    rozbnym oswietleniu.
    zamiast robic balans bieli byloby calkiem praktycznie zrobic balanas
    koloru tych butow ( niech bedzie np zielony)
    ale identycznie na wszystkich zdjeciach.

    slowem chce robic nie tyle balns bieli , co balans w danym porzypadku
    najwazniejszego na zdjeciu elemntu.

    sa przeciez przypadki , ze na zdjeciu wogole nie ma koloru bialego.

    I twoja uwaga , ze to jest nieralne .
    Otoz jak najbardziej realne - to funkcjonuje od lat w programach
    graficznych.

    XXX

  • 29. Data: 2009-01-07 08:24:27
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 07 styczeń 2009 08:59, j...@a...at wyraził następujacą opinię:

    > wcale nie chodzi o prawdziwy kolor skory.
    > chodzi o taki sam .

    Ale on jest taki sam, tylko inaczej oświetlony :-)

    > zreszta to nie musi byc twarz.
    > niech to bedzie np seria zdjec reklamowych np botow robionych w
    > rozbnym oswietleniu.

    Wchodzisz na coraz wyższe poziomy abstrakcji ;-)
    Zdjęcia reklamowe robi się w kontrolowanym oświetleniu.

    > zamiast robic balans bieli byloby calkiem praktycznie zrobic balanas
    > koloru tych butow ( niech bedzie np zielony)
    > ale identycznie na wszystkich zdjeciach.

    Rozumiem, że te buty nie podlegają działaniu światłocienia? Szczególnie gdy
    źródło światła ma być zróżnicowane :-)

    > slowem chce robic nie tyle balns bieli , co balans w danym porzypadku
    > najwazniejszego na zdjeciu elemntu.

    Najważniejszym elementem zdjęcia zawsze jest światło - pogódź się z tym ;-)

    > sa przeciez przypadki , ze na zdjeciu wogole nie ma koloru bialego.

    Jeśli konieczne jest uwzględnienie koloru światła to najbardziej amatorską
    metodą jest zrobienie zdjęcia białej kartki i traktowanie tego zdjęcia jako
    wzorca.

    > I twoja uwaga , ze to jest nieralne .

    Nawet jeśli jest realne to niepotrzebne :-)

    > Otoz jak najbardziej realne - to funkcjonuje od lat w programach
    > graficznych.

    W programach graficznych można zrobić wszystko, nawet stworzyć
    całe "zdjęcie" odręcznie zaczynając od białej kartki, czy znaczy to że w
    aparacie fotograficznym muszą być narzędzia typu "pędzel" :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 30. Data: 2009-01-07 08:52:56
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > koloru tych butow ( niech bedzie np zielony)
    > ale identycznie na wszystkich zdjeciach.

    Po pierwsze nie mieszaj do tego reklamy. Tam zdjęcia są celowo kolorowane. Te
    błękitne oczy modelek!
    Dodawanie gumy do pizzy, żeby na zdjęciu ładniej się ciągnął ser. Reklama to taka
    iluzja,
    oszukiwanie. Kup sobie w McDonald hamburgera, a potem przystaw do zdjęcia go
    reklamującego.

    A robienie balansu koloru nie zawsze ma sens. Co będzie jak na czyjąś twarz pada np
    mocno zielone
    światło, a reszta jest oświetlona mniej więcej normalnie? To nie jest sprawa, pstryk
    i mamy automat.

    wer