  • Data: 2014-07-29 20:01:03
    Temat: Re: Bateria a praca na zasilaniu
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/07/2014 16:59, Budzik wrote:

    > Jak te opcje powinny byc ustawione? Bo rozumiem, ze lepiej ustawić je
    > recznie niz zdać się na automatyzm Lenovo?

    Przy ciągłej pracy na zasilaczu i sporadycznym użyciu baterii zalecają
    ustawić progi na 40% (rozpoczęcie) i 50% na zakończenie ładowania. Przy
    "częstszym" użyciu baterii odpowiednio 85-90%.
    Jak interpretować "częściej" to już kwestia Twojej wygody (doładowanie z
    40-50% do 100% przed użyciem baterii) - dla mnie to więcej niż raz w
    tygodniu.
    Dlaczego tak, można doczytać np. tu http://www.batteryuniversity.com/ .

    "Optimizing for lifespan (years)

    The main enemies of battery longevity are age, the number of charge
    cycles, amount of time at full charge, and high temperature.

    For maximum lifespan if you rarely use the battery, set Custom charge
    thresholds to start charging at 40% capacity and stop at 50%, and keep
    the ThinkPad cool. The thresholds can be adjusted in the Battery
    Maintenance settings of the Lenovo Power Manager.

    If you do use your battery somewhat frequently, set the start threshold
    at say 85% and stop at 90%. This will still give a good lifespan benefit
    over keeping it charged to 100%.

    The simplest way to optimize for battery lifespan is to select Automatic
    in the Power Manager Battery Maintenance settings, and let it manage
    your battery charge thresholds for you."

    (źródło podawałem wcześniej)
    --