  • 11. Data: 2019-03-05 21:25:23
    Temat: Re: Bateria alkaliczna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Alkaliczna to jaka? Bo się pogubiłem.
    >Są inne?

    Jak widac sa :-)

    >Chodzi o popularne paluszki AA. Mam urządzenie na dwa paluszki.
    >DDC 50 Karcher.
    >Włożyłem nowe, pierwsze lepsze. Widzę wewnątrz urządzonka napis ONLY
    >ALKALINE.
    >Ale paluszek to paluszek, każdy ma 1,5 V.

    >Okazało się, że silnik się zatrzymuje, jak pompka odessie powietrze.
    >Na włożonych bateriach napisano: Zinc chloride. Ale to chyba są
    >alkaliczne.
    >Tylko poniżej jeszcze mniejsza czcionką: for low power products.
    >A powyżej duża czcionka KODAK HEAVY DUTY.

    Taaa

    >Są jakoś oznaczone baterie z większym prądem?

    Napisem "alkaline" :-)

    I czasem innymi

    https://www.varta-consumer.com/en/products/batteries
    /overview

    Longlife Max Power
    Get the best possible precision for your digital devices with VARTA
    LONGLIFE Max Power. Developed for devices that need precise energy in
    changing requirements, VARTA LONGLIFE Max Power delivers precise,
    flexible levels of energy."

    Longlife Power
    The most powerful of the VARTA batteries. Developed especially for the
    use in power hungry devices, computer equipment or flashlights, VARTA
    LONGLIFE Power offers the powerful energy needed for devices with high
    energy consumption.

    Longlife
    VARTA LONGLIFE are the long-lasting primaries performing especially
    well in devices with constant and low energy needs, such as remote
    controls, wall clocks or radios. Here, the LONGLIFE battery range
    stands out with long run times and reliable energy delivery.

    I badz tu czlowieku madry - wybrac most powerfull czy most precision
    :-)

    A to nie wszystko:

    Energy
    The ENERGY primary range is VARTA's basic alkaline range. Offering
    very good value for money, the ENERGY range provides energy for
    low-drain devices like radios and wall clocks.

    Superlife
    Reliable and affordable - the VARTA SUPERLIFE zinc carbon range
    combines good quality with the possibility to save money. VARTA
    SUPERLIFE is the ideal companion for low-drain appliances like wall
    clocks, alarm clocks or remote controls.

    To ostatnie mnie zastanawia ... cynkowo weglowe ... na salmiaku znaczy
    sie, czy jeszcze cos innego ?

    Superlife ? Tak ogolnie, czy jak na Leclanche ?
    ale skoro do pilotow, to chyba naprawde dlugowieczne ?

    Tak ogolnie: alkaliczne daja wiekszy prad niz salmiakowe.

    J.

  • 12. Data: 2019-03-09 00:08:22
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Alkaliczna to jaka? Bo się pogubiłem.

    Alkaliczna to taka, co ma literkę "L" na początku: LR6, LR14 itp. Bez
    tej literki, to ,,zwykła".

    B - ogniwo litowo-węglowe (2,7 V)
    C - ogniwo litowo-manganowe (3 V)
    E - ogniwo litowo-tionylowe
    F - ogniwo litowo-żelazowe (Li-FeS2)
    G - ogniwo litowo-miedziowe (1,5 V)
    H - akumulator Ni-MH (1,2 V)
    K - akumulator Ni-Cd (1,2 V)
    L - ogniwo alkaliczno-braunsztynowe (1,5 V)
    M - ogniwo litowe ładowalne (dawniej ogniwo rtęciowe)
    P - ogniwo cynkowo-powietrzne (1,4 V)
    S - ogniwo srebrowe (1,55 V)
    Z - ogniwo niklowo-manganowe
    brak litery - ogniwo cynkowo-grafitowe (1,5 V)

    --
    Grzexs

  • 13. Data: 2019-03-10 00:01:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 9 Mar 2019 00:08:22 +0100, w <q5usl7$f19$1@node1.news.atman.pl>, Grzexs
    <g...@u...pl> napisał(-a):

> [...]
    > S - ogniwo srebrowe (1,55 V)
    > Z - ogniwo niklowo-manganowe
    > brak litery - ogniwo cynkowo-grafitowe (1,5 V)

    A takie jak np. AG13?

  • 14. Data: 2019-03-10 20:00:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2019 00:01:33 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Sat, 9 Mar 2019 00:08:22 +0100, w <q5usl7$f19$1@node1.news.atman.pl>, Grzexs

    > A takie jak np. AG13?

    Zwane inaczej LR44 lub SR44 ?

    J.

  • 15. Data: 2019-03-19 13:42:15
    Od: ń <k...@t...sie>

    Cynkowe są lżejsze, alkaliczne są cięższe, czasem to czyni różnicę.
    No i alkaliczne także niestety wylewają.
    Pytanie:
    Czyja wylewka jest bardziej żrąca (sprężynki, blaszki itp.)?

    -----

  • 16. Data: 2019-03-19 13:43:16
    Od: ń <k...@t...sie>

    Srebrowe? Rtęciowe?

    -----

  • 17. Data: 2019-04-24 00:07:03
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    W dniu 2019-03-10 o 20:00, J.F. pisze:

    > Zwane inaczej LR44 lub SR44 ?

    http://telefix.ugu.pl/baterie.htm

    Kiedyś taką stronę popełniłem, może się przyda.

    --
    Grzexs