  • Data: 2019-06-20 23:47:18
    Temat: Re: Bateria podtrzymania BIOSu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan JaNus napisał:

    > Tak się zastanawiam, czemuż to jako owo zasilanie nie stosuje się
    > akumulatorków.

    Czas samorozładowania akumulatora jest dużo krótszy od rozładowania
    ogniwa litowego. Zatem w rzadko używanych urządzeniach sensu to nie
    ma. Całkowita żywotność akumulatora też jest chyba niższa od bateryjki
    obciążanej w sposób minimalny. W takim razie w ogóle znika nam sens
    tego pomysłu. Za to widywałem superkondensatory w roli podtrzymywacza
    jakichś zegarów RTC wyłączonych mikrokontrolerów. To jest wieczne i ma
    sens, o ile nie zostawia się urządzenia bez zasilania na czas dłuższy
    niż założony. Tyle że dość drogie (w porównianiu z CR2032).

    Jarek

    --
    A kiedy przyjdzie także po mnie,
    Zegarmistrz Światła purpurowy,