  • Data: 2019-06-20 23:58:51
    Temat: Re: Bateria podtrzymania BIOSu
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Jun 2019 21:18:28 +0200, JaNus <bez@adresu> wrote:

    > Tak się zastanawiam, czemuż to jako owo zasilanie nie stosuje się
    > akumulatorków. Np. w takim tajmerze jest malutka pastylka
    > https://allegro.pl/oferta/wlacznik-wylacznik-czasowy
    -timer-programator-7925161896
    > wystarcza naprawdę na długo (bez podładowywania).

    Daawno temu, za czasów procków 286 i 386, na płycie głównej był
    wlutowany akumulatorek, a gdy padał - podpinało się do odpowiednich
    goldpinów koszyk z czterema bateriami R6. Trzeba było jeszcze
    przestawić zworkę na płycie, żeby przełączyć podtrzymanie z
    akumulatorka na baterię. Rozwiązanie standardowe, opisane w
    instrukcji.

    Pewnie okazało się, że trwałość tego akumulatorka jest porównywalna
    z trwałością baterii CR2032.

    --
    Artur Stachura