-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Baterie do elektryków
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <u...@4...net>
<9...@g...com>
From: Poldek <p...@i...eu>
Date: Tue, 12 Mar 2019 13:04:17 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.3
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <9...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <5c87a03f$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.50.117.154
X-Trace: 1552392255 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 478 80.50.117.154:51126
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2652115
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-03-12 o 12:12, Zenek Kapelinder pisze:
> Nic sie nie dzieje. 0,5 kWh z kilograma to 10 razy mniej energii niz z kilograma
wegla i 20 razy mniej niz z kilograma benzyny albo oleju napedowego. Do tego jak
wziac pod uwage ze do wbicia
Kilogram benzyny da z siebie energię tylko raz. Kilogram baterii
(akumulatora) może dawać ze siebie energię kilkaset (?) razy.
takiej samej energii w akumulator potrzeba kilkaset razy wiecej czasu
niz na wlanie do zbiornika
Baterie leżą w ładowarce i się ładują kilkaset czasu więcej. Klient
podjeżdża, wyjmuje pustą, wkłada pełną i to trwa podobnie, jak
napełnienie zbiornika 50 l benzyny.
to wychodzi ze gra nie jest warta swieczki. Gdyby jeszcze prad byl
darmo. Ale nawet ze Slonca nie jest bo elektrtownia sloneczna amortyzuje
sie teraz ze kilka razy dluzej niz weglowa. Koszt kilowatogodziny z
elektrowni w Belchatowie to dzisiaj z 16 groszy.
>
Ludzie coraz bardziej sobie uświadamiają, że cena w pieniądzach nie
oddaje całokształtu kosztów - np. kosztów środowiskowych, pogorszenia
jakości życia. Pojazdy spalinowe to hałas i trujące powietrze w
miejscach gdzie są ludzie (głównie w miastach). Pojazdy elektryczne, to
znacznie niższy poziom hałasu i znacznie czyściejsze powietrze,
szczególnie w miejscach, gdzie są ludzie. Nawet jeżeli prąd jest
wytwarzany w Bełchatowie, to znacznie łatwiej panować nad stanem
elektrofiltrów w wielkiej elektrowni i kontrolować ich rzeczywistą
skuteczność, niż kontrolować miliony samochodów, w których połowa ma
niesprawne katalizatory, wycięte DPFy i zamontowane głośne wydechy.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.19 13:24 J.F.
- 12.03.19 14:42 Zenek Kapelinder
- 12.03.19 14:49 Zenek Kapelinder
- 12.03.19 15:28 J.F.
- 12.03.19 15:32 J.F.
- 12.03.19 15:42 ToMasz
- 12.03.19 15:51 Poldek
- 12.03.19 16:03 J.F.
- 12.03.19 16:05 Myjk
- 12.03.19 16:54 Zenek Kapelinder
- 12.03.19 16:55 Zenek Kapelinder
- 12.03.19 17:15 J.F.
- 12.03.19 17:51 Jacek Maciejewski
- 12.03.19 17:52 Jacek Maciejewski
- 12.03.19 18:02 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
Najnowsze wątki
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- 2024-05-02 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-02 Łódź => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-02 Ulm => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-02 Fotowoltaika - inwerter - jakie ficzery?
- 2024-05-01 1902 Clement Gerrard
- 2024-05-01 Białystok => Inżynier DevOps (Kubernetes, AWS) <=
- 2024-05-01 Berlin => IT Network Engineer <=
- 2024-05-01 Poznań => Java Developer <=
- 2024-05-01 Wrocław => AI Specialist <=
- 2024-05-01 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-01 Kraków => Senior Rust Software Engineer <=