eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Baterie w EV - degradacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 79

  • 51. Data: 2019-11-15 07:55:27
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2019 23:29:08 +0100, Mateusz Viste napisał(a):
    > 2019-11-14 o 21:59 GMT, Budzik napisał:
    >> Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
    >
    > Jadąc na biegu zużywasz drogo nabytą energię kinetyczną aby kręcić
    > silnikiem na niepotrzebnie wysokich obrotach - za tę energię
    > kinetyczną już wcześniej zapłaciłeś paliwem, trochę szkoda ją
    > teraz marnować na grzanie silnika...
    > Natomiast jadąc na luzie silnik będzie kręcił się na najmniejszych
    > obrotach i palił minimalną dawkę paliwa, a energię kinetyczną
    > wykorzystasz optymalnie na pokonanie oporów toczenia.

    Owszem, tylko w praktyce to zaplaciles juz wczesniej, rozpedzajac bez
    wiedzy, co cie czeka.
    I teraz trzeba to jakos wykorzystac ... a jeszcze trzeba jechac
    szybko, bo sie wcisna :-)

    J.


  • 52. Data: 2019-11-15 07:59:54
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Nov 2019 21:59:56 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    >>>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
    >>
    >>>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
    >>>do
    >>>świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu.
    >>
    >> Mowisz ?
    >> Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
    >> A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
    >>
    >> Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
    >> predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
    >> ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
    >> dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
    >>
    > Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...

    I nie dojezdzam i wciskam gaz :-)

    > Wszystko zalezy czy musisz hamowac czy chcesz zmaksymalizowac odległosc.

    Jak "musisz hamowac" to raczej nie masz dylematow.
    Gorzej, jak tak nie bardzo wiadomo - dotoczysz sie, czy nie, zmieni
    sie swiatlo, czy nie ...

    >>>Druga kwestia że nie potrafią redukować biegów do hamowania
    >>>silnikiem...
    >>
    >> Mowisz, zeby dobrze bieg dobierac ?
    >> Sprzeglo jest drozsze niz te groszowe oszczednosci na paliwie :-)
    >
    > A sprzegło to nie groszowe sprawy? No chyba ze wymieniasz co 100kkm i
    > masz takie za 5k...

    Jak bede czesto zmienial biegi, to moze i wymienie po 100kkm, a
    skrzynie po 200, ale kosztuje 5k :-)

    J.


  • 53. Data: 2019-11-15 10:24:17
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Nov 2019 19:36:41 +0100, J.F.

    > Mowisz ?
    > Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
    > A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.

    Mrzenia ściętej głowy, chyba że z górki jedziesz. Poza tym na takie
    rozpędzenie zużyjesz znacznie więcej paliwa niż na utrzymanie prędkości.

    > Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
    > predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
    > ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
    > dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.

    Bez sensu, najpierw piszesz że przy prędkości 60km/h zużywa na luzie jałowo
    2L a potem że więcej jak DODASZ gazu. Jak utrzymasz prędkość 60km/h to nie
    spali nawet 5, a jak dodatkowo będziesz lekko zwalniać, to wyjdzie na jedno
    jak byś jechał na luzie.

    > Mowisz, zeby dobrze bieg dobierac ?
    > Sprzeglo jest drozsze niz te groszowe oszczednosci na paliwie :-)

    Wyjaśnij jak się sprzęgło zużywa podczas redukowania i czy aby bardziej niż
    przy zmianie w górę, a szczególnie przy ruszaniu. Ja mam 180tkm w DIESLU
    gdzie notorycznie jeździłem hamując silnikiem.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 54. Data: 2019-11-15 14:22:06
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, November 15, 2019 at 10:24:19 AM UTC+1, Myjk wrote:

    > Wyjaśnij jak się sprzęgło zużywa podczas redukowania i czy aby bardziej niż
    > przy zmianie w górę, a szczególnie przy ruszaniu. Ja mam 180tkm w DIESLU
    > gdzie notorycznie jeździłem hamując silnikiem.

    Nie ma opcji, zeby sprzeglo i synchronizatory nie zuzywaly sie bardziej przy
    redukowaniu niz jezdzie na luzie - sie uzywa => sie zuzywa ;)
    Przy redukcji zuzywa sie bardziej niz przy zmianach w gore ze wzgledu na dopasowanie
    obrotow silnika:
    zmiana w gore -> obroty musza spasc, a podczas zmiany same spadaja troche, wystarczy
    sie "wstrzelic", zeby bylo idealnie, bez poslizgu sprzegla

    redukcja: odwrotnie -> obroty musza sie zwiekszyc, czyli sprzeglo wykorzystujac
    poslizg musi rozpedzic silnik...
    BTW ja przy redukcji rozpedzam gazem ;) jak w starych, niesynchronizowanych
    skrzyniach ;)



  • 55. Data: 2019-11-15 17:00:10
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, November 15, 2019, 7:59:54 AM, you wrote:

    >>>>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    >>>>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
    >>>>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak
    >>>>dojadą do świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu.
    >>> Mowisz ?
    >>> Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
    >>> A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
    >>> Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
    >>> predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
    >>> ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
    >>> dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
    >> Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
    > I nie dojezdzam i wciskam gaz :-)

    Może jeszcze kiedyś nauczysz się hamować silnikiem...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 56. Data: 2019-11-15 17:15:30
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-15 o 17:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello J.F.,
    >
    > Friday, November 15, 2019, 7:59:54 AM, you wrote:
    >
    > >>>>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    > >>>>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
    > >>>>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak
    > >>>>dojadą do świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na
    > >>>>biegu.
    > >>> Mowisz ?
    > >>> Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
    > >>> A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
    > >>> Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
    > >>> predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak
    > >>> malo ... ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra
    > >>> - przy dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
    > >> Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
    > > I nie dojezdzam i wciskam gaz :-)
    >
    > Może jeszcze kiedyś nauczysz się hamować silnikiem...

    Tylko po co? Żeby spalić więcej i szybciej wymienić sprzęgło?
    Najwyraźniej udaje mu się wytracić prędkość na luzie - bardziej
    optymalnie się nie da.

    Mateusz


  • 57. Data: 2019-11-16 05:32:01
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 10:15:32 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > 2019-11-15 o 17:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > > Hello J.F.,
    > >
    > > Friday, November 15, 2019, 7:59:54 AM, you wrote:
    > >
    > > >>>>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    > > >>>>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
    > > >>>>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak
    > > >>>>dojadą do świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na
    > > >>>>biegu.
    > > >>> Mowisz ?
    > > >>> Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
    > > >>> A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
    > > >>> Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
    > > >>> predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak
    > > >>> malo ... ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra
    > > >>> - przy dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
    > > >> Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
    > > > I nie dojezdzam i wciskam gaz :-)
    > >
    > > Może jeszcze kiedyś nauczysz się hamować silnikiem...
    >
    > Tylko po co? Żeby spalić więcej i szybciej wymienić sprzęgło?
    > Najwyraźniej udaje mu się wytracić prędkość na luzie - bardziej
    > optymalnie się nie da.
    >
    >

    Oj, pojecie slabe u ciebie moj drogi Padawanie.
    Hint: Jak wlaczysz zeby komputer pokazywal spalanie chwilowe to sie zdziwisz co sie
    dzieje miedzy "0 gazu" a "gazu tyle zeby predkosc utrzymac"

    Ale ci nie zdradze co bo mysle ze nauka jest owocniejsza jak sie samemu odkrywa.

    PS. Do sprzegla i redukcji jest daleka droga przy zwalnianiu przed swiatlami...


  • 58. Data: 2019-11-16 09:27:35
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-15 o 20:32 -0800, s...@g...com napisał:
    >>> Może jeszcze kiedyś nauczysz się hamować silnikiem...
    >>
    >> Tylko po co? Żeby spalić więcej i szybciej wymienić sprzęgło?
    >> Najwyraźniej udaje mu się wytracić prędkość na luzie - bardziej
    >> optymalnie się nie da.
    >
    > Oj, pojecie slabe u ciebie moj drogi Padawanie.

    Wystarczające, by wiedzieć że do kręcenia silnikiem @3000 rpm potrzeba
    więcej energii niż do kręcenia nim @900 rpm. To wszak dość elementarne.

    > Hint: Jak wlaczysz zeby komputer pokazywal spalanie chwilowe to sie
    > zdziwisz co sie dzieje miedzy "0 gazu" a "gazu tyle zeby predkosc
    > utrzymac"

    Ale wiesz, że komputer spalania de facto nie mierzy, tylko +/- zgaduje?

    Mateusz


  • 59. Data: 2019-11-16 11:53:36
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, November 16, 2019 at 9:27:37 AM UTC+1, Mateusz Viste wrote:

    > Wystarczające, by wiedzieć że do kręcenia silnikiem @3000 rpm potrzeba
    > więcej energii niż do kręcenia nim @900 rpm. To wszak dość elementarne.

    nie do konca, zalezy np. od obciazenia (w sensie wykonywanej aktualnie pracy)
    np. jadac na jedynce bez dodawania gazu i majac te 900rpm pali wiecej niz stojac na
    luzie z takimi samymi obrotami (liczas na godzine, nie na 100km ;) )
    Analogicznie hamujac silnikiem, przy wiekszych obrotach zejdzie do zera...

    Dyskusyjne sa sytaucje, np. gdy z daleka widac, ze zapalilo sie czerwone i na luzie
    mamy szanse sie dotoczyc, hamujac silnikiem nie (wiec albo trzeba dluzej pojechac z
    akt. predk. jeszcze na gazie, lub zwolni prawie do zera za wczesnie i trzeba bedzie
    na gazie podjechac trosze wolno)


    > Ale wiesz, że komputer spalania de facto nie mierzy, tylko +/- zgaduje?

    e tam, wylicza, np. na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy



  • 60. Data: 2019-11-16 12:04:55
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-16 o 02:53 -0800, WS napisał:
    > On Saturday, November 16, 2019 at 9:27:37 AM UTC+1, Mateusz Viste
    > wrote:
    > > Wystarczające, by wiedzieć że do kręcenia silnikiem @3000 rpm
    > > potrzeba więcej energii niż do kręcenia nim @900 rpm. To wszak dość
    > > elementarne.
    >
    > nie do konca, zalezy np. od obciazenia (w sensie wykonywanej
    > aktualnie pracy)

    Jasne, ale trzymajmy się tematu. Mówimy tutaj o zerowym obciążeniu:
    Jarek z daleka widzi światła, i zwalnia - pytanie tylko czy lepiej
    (ekonomiczniej) by dotoczył się na luzie, czy lepiej by jechał
    "normalnie" jeszcze chwilę i hamował później silnikiem.

    > Dyskusyjne sa sytaucje, np. gdy z daleka widac, ze zapalilo sie
    > czerwone i na luzie mamy szanse sie dotoczyc, hamujac silnikiem nie

    Otóż to.

    Mateusz

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: