eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Baterie w EV - degradacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 79

  • 41. Data: 2019-11-14 16:14:55
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    14 Nov 2019 11:59:57 GMT, Budzik

    > Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    > ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...

    Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą do
    świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu. Druga kwestia że
    nie potrafią redukować biegów do hamowania silnikiem...

    > Ja ducato przejechałem 200kkm :)

    Tam są takie same klocki jak w każdej innej osobówce?

    > Moze po podłaczeniu kompa do auta wyskakuje im ostrzezenie
    > i wiedza ze jestes swiadomy dusigrosz i tobie nie wciskaja?
    > ;-DDD

    Niewykluczone. A gdzie to w komputerze piszeee? ;PP

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 42. Data: 2019-11-14 16:36:18
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-11-14 o 16:14, Myjk pisze:
    > 14 Nov 2019 11:59:57 GMT, Budzik

    >> Ja ducato przejechałem 200kkm :)
    >
    > Tam są takie same klocki jak w każdej innej osobówce?

    W osobówkach też jest spore zróżnicowanie.
    Najsłabsze klocki (do częstej wymiany) są w małych miejskich
    wozidłach. Na ten typ auta akurat nakłada się spory odsetek
    kierowców, którzy nie mają ułomną technikę jazdy.



  • 43. Data: 2019-11-14 16:59:37
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-11-14 o 16:36, cef pisze:


    > kierowców, którzy nie mają ułomną technikę jazdy.

    To jest w skrócie: nie mają techniki oszczędzania klocków
    i w ogóle słabo z techniką :-)


  • 44. Data: 2019-11-14 17:59:56
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    >> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
    >
    > Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
    > do świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu. Druga
    > kwestia że nie potrafią redukować biegów do hamowania silnikiem...
    >
    >> Ja ducato przejechałem 200kkm :)
    >
    > Tam są takie same klocki jak w każdej innej osobówce?
    >
    Klocki jak klocki, pewnie troche wieksze bo z towarem masa wieksza.
    Chociaz w tych dostawczakach to roznie bywa - w masterze sa zaskakujaco
    małe... I kierowcy jezdzacy jak debile potrafia je zajechac w 10-15kkm...

    >> Moze po podłaczeniu kompa do auta wyskakuje im ostrzezenie
    >> i wiedza ze jestes swiadomy dusigrosz i tobie nie wciskaja?
    >> ;-DDD
    >
    > Niewykluczone. A gdzie to w komputerze piszeee? ;PP
    >
    Zaszyte w tym programie do szacowania wielkosci baterii. ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki


  • 45. Data: 2019-11-14 19:36:41
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:cmu2xnp8yowt$....@m...org...
    14 Nov 2019 11:59:57 GMT, Budzik
    >> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    >> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...

    >Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
    >do
    >świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu.

    Mowisz ?
    Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
    A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.

    Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
    predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
    ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
    dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.

    >Druga kwestia że nie potrafią redukować biegów do hamowania
    >silnikiem...

    Mowisz, zeby dobrze bieg dobierac ?
    Sprzeglo jest drozsze niz te groszowe oszczednosci na paliwie :-)

    J.


  • 46. Data: 2019-11-14 19:46:40
    Temat: Re: Baterie. Hamowanie.
    Od: "Erikol" <u...@f...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:cmu2xnp8yowt$.dlg@myjk.org...
    >
    > nie potrafią redukować biegów do hamowania silnikiem...
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Hamowanie hamulcem jest tańsze niż hamowanie silnikiem.


  • 47. Data: 2019-11-14 20:22:12
    Temat: Re: Baterie. Hamowanie.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 14, 2019 at 7:47:35 PM UTC+1, Erikol wrote:

    > Hamowanie hamulcem jest tańsze niż hamowanie silnikiem.

    Zalezy gdzie, np. zjazd spod gondoli na lodowiec w Solden, stojac na dole latwo bylo
    zauwazyc (a raczej wyczuc) kto jechal na biegu a kto na hamulcu ;)



  • 48. Data: 2019-11-14 22:59:56
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    >>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
    >
    >>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
    >>do
    >>świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu.
    >
    > Mowisz ?
    > Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
    > A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
    >
    > Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
    > predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
    > ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
    > dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
    >
    Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
    Wszystko zalezy czy musisz hamowac czy chcesz zmaksymalizowac odległosc.

    >>Druga kwestia że nie potrafią redukować biegów do hamowania
    >>silnikiem...
    >
    > Mowisz, zeby dobrze bieg dobierac ?
    > Sprzeglo jest drozsze niz te groszowe oszczednosci na paliwie :-)

    A sprzegło to nie groszowe sprawy? No chyba ze wymieniasz co 100kkm i
    masz takie za 5k...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
    'wali' i mam ja gdzies" MikeXex


  • 49. Data: 2019-11-14 23:07:36
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 15:59:57 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >
    > >>> Rozumiem ze tak naprawde miałes na mysli "ekodrajwing" bo...
    > >>> ... to na pewno z ekodrajwingiem nie ma wiele wspolnego...
    > >
    > >>Tak jest, zapomniałem o żabach. Ludzie poważnie myślą że jak dojadą
    > >>do
    > >>świateł na luzie to będzie lepiej (taniej) niż na biegu.
    > >
    > > Mowisz ?
    > > Bo ja, jak sie rozpedze, to dojade kilometr do swiatel na luzie.
    > > A na biegu prawdopodobnie nie dojade i bede musial gazu dodac.
    > >
    > > Dodajmy przy tym, ze moj silnik na luzie pali ok 1.2l/h, co przy
    > > predkosci np 60km/h, daje ok 2l/100km, czyli wcale nie tak malo ...
    > > ale jak dodam gazu, to pali 5, 6, 8, 10, 15 ... no dobra - przy
    > > dojezdzaniu do swiatel, to raczej 5-6.
    > >
    > Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...
    > Wszystko zalezy czy musisz hamowac czy chcesz zmaksymalizowac odległosc.
    >

    Ja kalkuluje tak:
    Przy pewnej predkosci nawet bez gazu komputer zacznie podawac paliwo zeby podtrzymac
    obroty.
    Wiec jak widze ze do swiatel sie dokulam z szybsza predkoscia to nie wrzucam luzu.
    Jak widze ze dojade i predkosc mi spadnie mocno to wrzucam luz.

    Ale to roznice marginalne sa. Po prostu trza hamowac silnikiem albo delikatnie
    "sailowac" zeby predkosc utrzymac...


  • 50. Data: 2019-11-14 23:29:08
    Temat: Re: Baterie w EV - degradacja
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-14 o 21:59 GMT, Budzik napisał:
    > Ale jadac na biegu i puszczajac gaz zuzywasz 0...

    Jadąc na biegu zużywasz drogo nabytą energię kinetyczną aby kręcić
    silnikiem na niepotrzebnie wysokich obrotach - za tę energię
    kinetyczną już wcześniej zapłaciłeś paliwem, trochę szkoda ją
    teraz marnować na grzanie silnika...
    Natomiast jadąc na luzie silnik będzie kręcił się na najmniejszych
    obrotach i palił minimalną dawkę paliwa, a energię kinetyczną
    wykorzystasz optymalnie na pokonanie oporów toczenia.

    > Wszystko zalezy czy musisz hamowac czy chcesz zmaksymalizowac
    > odległosc.

    Otóż to. Jeśli tak czy inaczej trzeba będzie hamować - to nie ma
    tematu, trzeba hamować silnikiem. Jeśli natomiast masz szansę dokulać
    się do świateł na luzie, to jest to najekonomiczniejsza opcja
    (oraz najbardziej denerwująca dla tych z tyłu, no chyba że z tyłu też
    jadą "żeglarze").

    Mateusz

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: