  • 31. Data: 2012-03-26 23:11:44
    Temat: Re: Benzyna po 12 złotych?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-26 22:54, szufla pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    zl-I-to-jeszcze-w,wid,14361327,wiadomosc.html?ticaid
    =1e289

    > No i przy okazji "nie bedzie niczego" :P
    >
    > sz.

    coś tam będzie.

  • 32. Data: 2012-03-26 23:37:19
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    zl-I-to-jeszcze-w,wid,14361327,wiadomosc.html?ticaid
    =1e289

    > coś tam będzie.

    Cos tam bylo.... :)

    sz.

  • 33. Data: 2012-03-27 00:11:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 19:53:11 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Powitanko,
    > A one to sila wiatru, czy miesni sa napedzane?

    Autobus pali jednak mniej niz auto osobowe - w przeliczeniu na pasazera.
    A tramwaj i pociag to napedzany weglem, a z czasem atomem, wiatrem czy moze
    nawet sloncem.

    > Juz teraz bilet dobowy kosztuje 19zl, z komunikacji miejskiej wlasciwie
    > tylko metro ma jakis ekonomiczny sens jak dla mnie.

    To po ile musi byc benzyna zeby nabral sensu ? :-)

    Miesieczne sa taniej, u mnie np sa jeszcze polgodzinne po 2.40 (ale wkrotce
    podrozeja).

    J.

  • 34. Data: 2012-03-27 12:10:21
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-26 20:06, DooMiniK pisze:

    > No fakt, stos. zarobków do ceny jest b. ważny. Jak przyjechałem
    > do Irlandii w 2007, to tankowałem poniżej 1EURO za litr 98
    > Dzisiaj zbliża się już nawet do 1.70, średnio 1.65
    > Płaca minimalna w IRL to 8.65EURO/godzinę, czyli za godzinę,
    > czyli można kupić z 5litrów paliwa.
    > Standardowe zarobki osoby na troszkę lepszym stanowisku,
    > niż wykładanie towarów w sklepie (nie ujmując nikomu...)
    > to jakieś 20EU/h, czyli już można 12l itrów zatankować. Osoba
    > taka pracuje na bak paliwa ponad 3 godziny.

    To dla porównania w Polsce żeby zatrudnić osobę do prostej pracy
    sezonowej trzeba mu zapłacić 100zł. Poniżej tej ceny ludzie nie chcą
    pracować. Mowa o pracy na czarno. Czyli na 36l paliwa tak jak napisałeś
    taki osobnik musi pracować 2 pełne dni. Podczas gdy zarabiając 8,65 euro
    za 1h w Iralndii pracował by 7h czyli niecałą jedną dniówkę.

    Wniosek jest taki że w Polsce najbardziej po dupie będą dostawać ludzie
    co raz mniej zarabiający. Samochody tanie i dojechać do pracy można ale
    paliwo za drogie aby tam się dostać = absurd.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 35. Data: 2012-03-28 14:28:52
    Od: "...:::fi$her:::..." <m...@g...com>

    > No i przy okazji "nie bedzie niczego" :P
    >
    > sz.
    Jak rozpęta się konflikt Izraelsko-Irański, to będzie początek końca,
    cena 12 zł będzię ceną całkowicie realna o ile nie większą,
    ceny żywności nas wykończą!

  • 36. Data: 2012-03-30 15:19:27
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-03-26 10:29, AA pisze:
    > czyli nominalnie przeciętny Polak zarabia dziś 2.1 raza więcej, niż wtedy.

    Gówno prawda albo mamy różne rozumienie pojęcia "przeciętny".

  • 37. Data: 2012-03-30 16:40:42
    Temat: Odp: Benzyna po 12 złotych?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości grup

    > Gówno prawda albo mamy różne rozumienie pojęcia "przeciętny".

    Jemu chodziło o "statystycznie przeciętny".
    Czyli Ty+Kulczyk w sumie zarabiacie dwa razy więcej niż wtedy. ;-)

  • 38. Data: 2012-03-30 17:01:17
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-03-30 16:40, Cavallino pisze:
    > Jemu chodziło o "statystycznie przeciętny".
    > Czyli Ty+Kulczyk w sumie zarabiacie dwa razy więcej niż wtedy. ;-)

    No dokładnie tak to wygląda. Dlatego jak czytam bzdety o "przeciętnych
    polakach" zarabiających o 2,1 razy więcej niż kiedyś to aż mi ciśnienie
    skacze. Trzeba być mocno cofniętym umysłowo aby w takie idiotyzmy
    wierzyć a niestety takimi idiotyzmami opartymi na statystyce jesteśmy
    karmieni przez media i "ekspertów".

  • 39. Data: 2012-03-30 17:21:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Excite" napisał w wiadomości

> [...]
    >takie idiotyzmy wierzyć a niestety takimi idiotyzmami opartymi na
    >statystyce jesteśmy karmieni przez media i "ekspertów".

    Zalezy kiedy "kiedys" masz na mysli.
    Zarobki generalnie rosna.

    J.

  • 40. Data: 2012-03-30 17:37:14
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-03-30 17:21, J.F pisze:
    > Zalezy kiedy "kiedys" masz na mysli.
    > Zarobki generalnie rosna.

    Na pewno nie ponad 2x pomiędzy 1999 a 2012 jak sugerował AA.
    Zarobki rosną, to fakt ale koszty życia też idą ostro w górę.
    Najbardziej wiarygodny jest współczynnik mówiący ile człowiek musi
    pracować na dany produkt. Wartość pieniądza może się zmieniać, wartość
    produktów może się zmieniać ale to ile trzeba pracować aby ten produkt
    kupić będzie zawsze wiarygodnym wyznacznikiem dobrobytu.