    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Bezpieczeństwo danych
    Date: Mon, 19 Nov 2018 01:42:44 GMT

    On 2018-11-18, Bolko <s...@g...com> wrote:

    > Nazwijmy w zastosowaniach domowych.

    Nazwać możemy, ale chodzi o to jak bardzo Ci na tym zalezy. Dla mnie np.
    kolekcja zdjęć czy własnych filmów jest ważna, choć wartość ma głównie
    sentymentalną.

    > Ale ja nie mam teraz trzech kopi ?
    > Przecież mam raida lustrzanego na nasie

    A jak kot zrzuci tego NASa na podłogę to ile będzie tych kopii?

    > Kiedyś znalazłem opcje w NAS że mogę
    > na amazona wysyłać kopie bezpieczeństwa.
    > I płacę tylko jak mi walnie 50 dolców za odzyskanie.
    > Tylko że tam są dla mnie wrażliwe dane.
    > I nie chciałbym żeby to latało po internetach.

    Dltego taka kopia powinna być szyfrowana.

    > Nawet kupiłem dysk twardy gdzieś na promocji
    > taki że trzeba wpisać kod dostepu.
    > Podłączyłem.
    > Zrobiłem kopie.
    > RAZ.
    > To MUSI być automat.

    No wiem, nie jest łatwo, ale zawsze lepiej jedna stara kopia niż zero
    kopii. A jest to dużo danych? Dużo to rząd terabajtów. Jeśli nie, to
    kolejna szyfrowana kopia w innej chmurze. Jeśli tak, to drugi NAS,
    najlepiej w innej lokalizacji. Podejrzewam, że są NASy, które mogą się
    same budzić i robić zdalny backup. Na pewno są takie, które mają WOL.

    --
    Marcin