  • Data: 2018-05-25 13:22:15
    Temat: Re: Biało-czerwona drużyna chce mnie wybzykać
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 25 maja 2018 06:10:47 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > gdzies mieszka, wiec placi. Ale to na razie drobne.

    Ale to juz jest "druga pochodna". No i w sumie nie wiadomo czy ta druga pochodna
    podnosi statystyke czy obniza bo wiesz, auto z kratka takiego obszarnika jest po to
    aby podatek byl mniejszy a i tak prog jest 18%.

    > No i gdzies pracuje - pracodawca placi :-)

    > Tylko ze to obejmuje skladke/podatek na emerytow. Bedzie emerytem, to
    > mu oddadza (chyba, ze sie obraza i nie).

    Ano obejmuje. Tyle ze w Polsce ostatnio na zus nie mozna patrzec jak na ubezpieczenie
    bo nikt nie gwarantuje niczego. Wrzucasz kase i nie wiesz ile dostaniesz ani czy
    wogole dostaniesz bo jak sie jakis polityk zdecyduje to zus rozmontuja mowiac: "tam i
    tak nie bylo pieniedzy". I co gorsza bedzie mial racje...

    > Nie wiem jak to liczyc ... i jak to inni licza.
    >
    > No i jak tankuje, to potem jedzie bezplatnej drodze.
    > No chyba ze ma pecha i jedzie po pelnoplatnej :-)

    Bezplatna oplacil. Z tych swoich 50%. A w praktyce oplacil w tych pieniadzach ktore w
    tesco zostawil bo podatek transportowy to nie w kij dmuchal i placa go raczej firmy a
    nie kowalski...

    > Oprocz budzetu panstwa masz jeszcze budzet samorzadow, tudziez oplaty
    > inne - za wode, za smieci, za prawo jazdy.

    > zobacz sobie CIA Factbook. Jaki % GDP stanowia dochody budzetu np w
    > Niemczech.
    > Tylko:
    > -zdaje sie, ze u nich emerytury sa z budzetu, a u nas wydzielone,
    > -jak taki Opel ma fabryke w Polsce ... to jak sie liczy GDP ?

    Nie ulatwiasz :)

    > No jak nie ma ? A z tymi 50-70% to budzet niby co robi ?
    > Wydaje. Na lekarzy i nauczycieli, i politykow, i drogowcow, i
    > policjantow.
    > I politykow, i gornikow ...
    > I na wojsko i na helikoptery (ale z offsetem).

    Przez redystrybucje mialem na mysli sytuacje kiedy ktos daje malo bo nie ma a bierze
    duzo bo daja.

    U nas w praktyce kazdy placi za to co dostaje. A bogaty placi wieksze podatki kwotowo
    i korzysta z drog, gazociagow, lekarzy. A biedny nie bo auta nie ma, pali kaloszami a
    do lekarza nie idzie bo nie ma czasu.

    W takim sensie mialem na mysli ze nie ma redystrybucji.

    Ale tu sie juz offtop zaczyna :)