    From: =radek= <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biały lakier.
    Date: Sun, 25 Apr 2010 15:39:52 +0200

    Dnia Sun, 25 Apr 2010 12:36:51 +0200, kffiatek napisał(a):

    > Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
    > "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

    Gdzieś mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
    warstw podkładu, lakieru czy czegoś tam, w związku z tym oprócz aspektów
    wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne. Ponoć lakier metalizowany jest
    trwalszy, twardszy i lepiej zabezpiecza karoserię przed korozją.

    Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się
    brudzi, żółknieje, mało chodliwe w odsprzedaży, a w razie lakierowania
    elementów (zwłaszcza w aucie starszym) lakiernicy muszą się namęczyć z
    cieniowaniem.

    No i w nowym aucie przez jakiś czas ponoć należy unikać myjni
    automatycznych, aby dać szansę lakierowi na należyte utwardzenie się.