  • 11. Data: 2010-04-25 16:17:32
    Temat: Re: Biały lakier.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kffiatek" <k...@s...op.pl> wrote in message
    news:hr1djn$hii$1@news.onet.pl...

    > No nieźle. Ekstra informacja. Jak jesteś taki mądry, to chociaż hasłowo
    > rzuć jakie są różnice.

    Czyż nie widać wyraźnie, że gostek nie ma pojęcia o czym pisze???
    Zapominasz, że jesteś na grupie samochodowej? :-)))

  • 12. Data: 2010-04-25 16:53:56
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Sun, 25 Apr 2010 09:16:43 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Urban legends.

    Zatem jaka jest prawda?
    Przeglądając internet zadziwiająco często powtarza się opinia, że jednak
    lakier metalizowany jest trwalszy i odporniejszy od zwykłego, jeden z wielu
    przykładow takiej opinii:

    [...]
    Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż takie
    auto dłużej ładnie wygląda i jest bardziej odporne na korozję. Obecnie
    stosowane "zwykłe" farby do karoserii ze względów ekologicznych są mniej
    trwałe i efektowne niż kiedyś. Tym bardziej zatem, kupując auto, warto
    dopłacić za lepszy lakier.
    [...]
    http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul
    =21576&Strona=1

    > W każdym aucie lakiernicy muszą się namęczyć z cieniowaniem...
    > Czy chodzi to o czerwień, zieleń czy biel - są tysiące jej odcieni.

    Oczywiście, ale wiem z autopsji, że lakiernicy właśnie bialego specjalnie
    nie lubia, bo białe elementy trudno wycieniować. Zwłaszcza jak auto już
    kilka/kilkanaście lat ma. Dużo bardziej wolą "kolorowe" auta, tu łatwiej
    wycieniować i zamaskować.

    > Najlepiej auta w ogóle nie myć aby się lakier nie psuł, zabłoconym jeździć
    > ;-)

    No nie ma co w skrajnośc popadać, jednak nadal twierdzę, że co prawda
    nowoczesne lakiery schną szybko, to jednak twardnieją duzo wolniej. I jeśli
    auto jest stosunkowo "świeże", to omijanie szczot w myjni przez jakis czas
    jast całkiem sensowne. Zwłaszcza, że normalnie potrafia zdrowo porysować
    samochodzik.

  • 13. Data: 2010-04-25 17:01:31
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    =radek= wrote:

    > [...]
    > Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż
    > takie auto dłużej ładnie wygląda i jest bardziej odporne na korozję.

    Teraz to się nawet za zwykły (niemetalizowany, nieperłowy) czarny dopłaca -
    np. w Citroenie. Bez dopłaty jest tylko biały.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 14. Data: 2010-04-25 17:08:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pszemol wrote:

    > Z Twojej wypowiedzi wynikało, że rzeczywiście niektóre białe są
    > szczególnie gorsze od innych kolorów - jeśli nie to miałeś na myśli a
    > generalnie różne jakości lakierów to nie ma sprawy.

    Wynikało, że ogólnie lakiery mają różną jakość.

    > Z tego co ja mogę zgadywać, to producent samochodów zużywa takie ilości
    > farby że ma na 100% kontrakty z jednym producentem farb i wszystkie
    > kolory mają tą samą chemię i nie różnią się od siebie wytrzymałością.

    Może tak, może nie, kto to wie? ;)

    --
    cokolwiek

  • 15. Data: 2010-04-25 17:09:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    Pszemol wrote:

    > Czyż nie widać wyraźnie, że gostek nie ma pojęcia o czym pisze???

    Nie oceniaj innych po sobie.

    --
    cokolwiekf

  • 16. Data: 2010-04-25 17:14:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jest warstwa lakieru z metalizacja, a na to warstwa lakieru
    > bezbarwnego.

    Clearcoat, bo tak się zwie warstwa bezbarwnego, kładzie się dziś
    nawet na niemetalizowane lakiery. Daje to "głębie" również zwykłym farbom.

  • 17. Data: 2010-04-25 17:19:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> wrote in message

    > Teraz to się nawet za zwykły (niemetalizowany, nieperłowy) czarny
    > dopłaca -
    > np. w Citroenie. Bez dopłaty jest tylko biały.

    To, że jest jakaś dopłata znaczy tylko tyle że są klienci którzy są gotowi
    "dopłacić" i mieć kolor jaki chcą...
    To, że jest dopłata NIC nam nie mówi na temat tego że lakier X jest
    droższy od lakieru Y - rozmawiamy o cenie rynkowej samochodu a nie
    kosztach jego produkcji - wiele osób myli te dwie sprawy...
    Jeśli koszt produkcji jest ten sam a klient gotowy jest dopłacić za kolor
    to czemu producent miałby nie skorzystać z tego zwłaszcza że jest
    "pozwolenie" rynku na taką praktykę "bo inni też tak robią"?
    Na innym rynku, np. w USA, nie ma dopłat za kolor więc wszystkie
    kosztują tyle samo przy kupnie auta. Jak komuś nie zależy na kolorze
    to można "utargować" parę stów i wziąć auto które jest akurat na placu
    zamiast zamawiać z fabryki w konkretnym kolorze... Aut na placach
    stoi mnóstwo i czeka na klientów - w USA jest inny rynek niż u nas.

  • 18. Data: 2010-04-26 06:44:03
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
    > "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

    A nie chodzi ci przypadkiem o to, ze zazwyczaj biale samochody maja
    gorsze wyposazenie? To standardowy kolor pod samochody dla PH, pod
    reklamowe oklejenie i dlatego zazwyczaj tansze sa na rynku wtornym ;)
    --
    Olleo

  • 19. Data: 2010-04-26 09:56:12
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości

    > Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
    > "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

    Gorszy jakościowo nie jest. Z pewnych względów nawet lepszy (np. w przypadku
    lakierowania jakichś drobnych uszkodzeń). Dla VW akurat biały i czerwony
    niemetalizowany lakier to tradycyjnie kolor najtańszych i najsłabiej
    wyposażonych modeli i dlatego nie wymaga dopłat.

  • 20. Data: 2010-04-26 10:11:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-04-25 12:36, *kffiatek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
    > "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?

    W tej chwili już chyba nikt nie maluje kolorów solid jednowarstwowo, a
    na pewno nie VW. Spokojnie możesz brać - mój następny samochodzik też
    będzie biały :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l