eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBieżnik ok 4 mm › Re: Bieżnik ok 4 mm
  • Data: 2014-08-03 01:14:01
    Temat: Re: Bieżnik ok 4 mm
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-08-02 09:30, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 02 Aug 2014 01:46:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> W dniu 2014-08-01 14:40, J.F. pisze:
    >>> Gdyby 3.5mm to bylo za malo, to by w ustawie pisalo 3.5mm a nie 1.6 :-P
    >>
    >> Sporo zależy od konstrukcji opony.
    >> http://www.oponeo.pl/Temp/yokohama-a-drive-aa01-1402
    -t-f-l600-sk3.png
    >> Yokohama A drive ma dość zamknięty bieżnik - jak mniej bieżnika, to
    >> mocno zmniejsza się ilość wody która pomieści się w wewnętrznych
    >> rowkach, a nadmiar nie bardzo ma którędy uciekać.
    >
    > Dlatego tez przepis brzmi "do wysokosci znacznika, nie mniej niz
    > 1.6mm". Sprawdzic znacznik.
    >
    > Tak prawde mowiac ... ci, ktorzy te 1.6 ustalali, zapewne nie widzieli
    > naszych drog i ich kolein :-)

    Albo widzieli obowiązujące na nich ograniczenia prędkości ;)
    Bo tak do 100km/h zupełnie daje radę taki bieżnik:
    http://www.fazi4x4.pl/images/assortment_products/s2/
    fn-slick.jpg

    >> Za to bardziej zwarte boki opony mają większą powierzchnię przylegania i
    >> dają lepsze osiągi jak jest sucho, albo jak woda mieści się w rowkach opony.
    >>
    >> http://shinaleto.ru/wp-content/uploads/2013/02/uniro
    yal-rainsport-2.jpg
    >> A np. Uniroyal Rainsport ma bieżnik otwarty gdzie woda ma dużo dróg
    >> ucieczki spod opony i opony o takiej konstrukcji dają radę na mokrym tak
    >> długo jak nie są kompletnie łyse. Za to słaby bieżnik nie daje rady na
    >> ostrych zakrętach na suchym.
    >
    > Logiczne, ale
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
    ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
    testId=152&recordId=3240
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerre
    ifen/2014_Sommerreifen_Test_195_65_R15_Details.aspx?
    testId=152&recordId=3239
    >
    > Biezniki jakby podobne, a ocena na mokro (Nass) sporo inna :-)

    Bieżnik to jedno, a mieszanka gumy drugie.
    Jeszcze pytanie o to co tak naprawdę ma się na myśli mówiąc "mokro".

    Bo jedna rzecz to odporność na aquaplaning którą daje rzeźba bieżnika.
    A inna rzecz to faktyczne tarcie o wilgotną powierzchnię z której
    bieżnik już odprowadził wodę i tu bardziej istotna będzie mieszanka.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: