    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: BlablaCar
    Date: Sun, 19 May 2019 23:56:22 +0200

    On 2019-05-18 23:40, Jacek Maciejewski wrote:

    > W tych przepisach jest mowa o kierowcach zawodowych. Ktoś kto cię
    > okazjonalnie podwozi, nawet za zwrotem części kosztów, nie jest nimi
    > objęty.

    Rozumiem, że chodzi Ci o to, że osoba prywatna może podwozić o ile nie
    osiąga dochodu, czyli gdy tylko dzieli się kosztami paliwa.

    Tak było dotąd a ostatnio coś niby się wykluło w temacie Ubera i już nie
    jest dla mnie oczywiste, że nadal można kogoś podwieźć nie narażając się
    na skutki działania jakiegoś nowego prawa, które weszło lub dopiero ma
    wejść w życie. Skoro wymaga się licencji na przewóz okazjonalny (tak
    twierdzi artykuł) to może nie tylko od zawodowych. Albo coś zupełnie
    innego...