  • 1. Data: 2019-05-18 21:40:59
    Temat: BlablaCar
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Hej,

    Czy korzystanie z BlaBlaCar wymaga teraz czegoś?

  • 2. Data: 2019-05-18 21:45:55
    Temat: Re: BlablaCar
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 May 2019 21:40:59 +0200, kk napisał(a):

    > Hej,
    >
    > Czy korzystanie z BlaBlaCar wymaga teraz czegoś?

    IMO tylko potwierdzonego konta.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-05-18 22:33:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-18 21:45, Jacek Maciejewski wrote:

    > IMO tylko potwierdzonego konta.

    Mam wątpliwości z powodu http://niusy.pl/@olsztyn.wm.pl/a71

    "-- Osoby, które wykonują na podstawie aplikacji rożnych firm przewóz
    osób, muszą posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą. Ponadto
    muszą mieć odpowiednie dokumenty związane z ustawą o transporcie
    drogowym, które go uprawniają do wykonywania takiego przewozu --
    powiedział w rozmowie z nami zastępca naczelnika wydziału inspekcji.

    O jakie dokładnie dokumenty chodzi? Przede wszystkim kierowca powinien
    mieć licencję na okazjonalny przewóz osób. Ponadto niezbędne są badania
    lekarskie i psychologiczne, a samochód musi spełniać wymagania niezbędne
    do przewozu osób.
    "

    Komentarze

    "stary ormowiec na bramie

    A u nas na zakładzie ludzie się umawiają i każdego tygodnia ktoś inny
    przywozi całą ekipę swoim samochodem Czy w takim przypadku mogę gdzieś
    to zgłosić i też zostaną skontrolowani za "okazjonalny przewóz osób"
    Gdzie zgłaszać takie rzeczy?
    "

  • 4. Data: 2019-05-18 23:40:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 May 2019 22:33:38 +0200, kk napisał(a):

    > Mam wątpliwości z powodu http://niusy.pl/@olsztyn.wm.pl/a71

    W tych przepisach jest mowa o kierowcach zawodowych. Ktoś kto cię
    okazjonalnie podwozi, nawet za zwrotem części kosztów, nie jest nimi
    objęty.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-05-19 23:56:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-18 23:40, Jacek Maciejewski wrote:

    > W tych przepisach jest mowa o kierowcach zawodowych. Ktoś kto cię
    > okazjonalnie podwozi, nawet za zwrotem części kosztów, nie jest nimi
    > objęty.

    Rozumiem, że chodzi Ci o to, że osoba prywatna może podwozić o ile nie
    osiąga dochodu, czyli gdy tylko dzieli się kosztami paliwa.

    Tak było dotąd a ostatnio coś niby się wykluło w temacie Ubera i już nie
    jest dla mnie oczywiste, że nadal można kogoś podwieźć nie narażając się
    na skutki działania jakiegoś nowego prawa, które weszło lub dopiero ma
    wejść w życie. Skoro wymaga się licencji na przewóz okazjonalny (tak
    twierdzi artykuł) to może nie tylko od zawodowych. Albo coś zupełnie
    innego...

  • 6. Data: 2019-05-20 01:47:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

    > W tych przepisach jest mowa o kierowcach zawodowych. Ktoś kto cię
    > okazjonalnie podwozi, nawet za zwrotem części kosztów, nie jest nimi
    > objęty.

    Kierowca Ubera czy Bla Bla czym się różni w takim razie?
    Od jakiego etapu wożenia ludzi stajesz się zawodowcem?
    Czy jak będę to robił 2 godziny dziennie po wyjściu z biura
    to będę zawodowcem czy amatorem?

  • 7. Data: 2019-05-20 01:48:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kk" <k...@o...pl.invalid> wrote in message

> [...]
    > wejść w życie. Skoro wymaga się licencji na przewóz okazjonalny (tak
    > twierdzi artykuł) to może nie tylko od zawodowych. Albo coś zupełnie

    Jesli prawo nie robi stosownych zastrzeżeń że tylko od zawodowców
    (co to znaczy zatem zawodowiec?) to znaczy że dotyczy każdego.

  • 8. Data: 2019-05-20 09:56:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 19 May 2019 18:47:42 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Kierowca Ubera czy Bla Bla czym się różni w takim razie?

    Kierowca blabla ma zamiar gdzieś jechać w swoich sprawach i pojedzie
    nawet jak nikt się nie zgłosi. Kierowca Ubera nigdzie nie jedzie (w
    swoich sprawach) o ile ktoś chętny się nie zgłosi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2019-05-20 10:13:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Kierowca blabla ma zamiar gdzieś jechać w swoich sprawach i pojedzie
    > nawet jak nikt się nie zgłosi. Kierowca Ubera nigdzie nie jedzie (w
    > swoich sprawach) o ile ktoś chętny się nie zgłosi.

    To akurat nie ma znaczenia. Blablacary są tak samo nielegalne, tylko się
    jeszcze do nich nikt nie dobrał, bo oddźwięk medialny byłby gorszy.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2019-05-20 10:16:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > W tych przepisach jest mowa o kierowcach zawodowych. Ktoś kto cię
    > okazjonalnie podwozi, nawet za zwrotem części kosztów, nie jest nimi
    > objęty.

    Próbujesz stosować potoczne terminy do przepisów, których w ogóle nie
    znasz. Wykonywanie usług przewozu okazjonalnego jak najbardziej wymaga
    uzyskania odpowiedniej licencji.

    http://wartowiedziec.pl/komunikacja-i-transport/4560
    9-przewoz-okazjonalny

    --