  • Data: 2018-01-06 20:06:09
    Temat: Re: Błędny R2 w Europie?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:zxnqdq4ndzcl$.1gqa58z3ywsm4$.dlg@40tude.net...

    > Tylko skad ta przeszkadzajka spozniona o 2 km ?
    > I o sporej amplitudzie, bo wyraznie widoczna.

    Gdybym miał wylistować możliwości, to grubą książkę bym napisał. Ale w
    skrócie - od jakiegoś budynku, co jest na drodze wiązki, załamuje/odbija
    sygnał, ten gdzieś jeszcze zahacza, choć niekoniecznie, naturalnie, idzie
    dłuższą drogą i już, różne drogi (zjawisko od początku radia znane dzięki
    właściwościom jonosfery/troposfery) i może sie tak zdarzyć... ba, zdarza
    się, że jeśli by puścić wiązkę czysty sinus i stojącą w częstotliwości, to u
    celu uzyskamy pewną wypadkową, wynikłą z tego, ze sygnał przychodzi dwiema
    drogami. Gdyby teraz przestrajać częstotliwość, to się okaże, że wprawdzie,
    zachowamy proporcje ilościowe ilości cykli sygnałów, ale ich fazy (stąd moje
    wcześniejsze nawiązanie do wektorów) zaczną się przesuwać, w pewnym momencie
    sygnał może nawet całkowicie zaniknąć. I dalej przestrajając, możemy
    uzyskać, że sygnał wzrośnie ponad miarę, gdyż fazy będą zgodne. Mamy więc
    sygnał silnie zniekształcony liniowo i fazowo, do tego dochodzi różnica w
    czasach propagacji, stąd przeszkadzajka nie jest jedynym problemem. Jej
    bezpośrednim źródłem może być budynek, ukształtowanie terenu, jego
    właściwości (podmokły, równinny, pagórkowaty), od roślinności, a nawet
    niekiedy, od warstw powietrza, takie małe lokalne tropo. Może być słup
    energetyczny, a w skrajnych przypadkach, jadący dołem ulicy samochód.
    Czynników w mieście jest pierdylion jeden, tyle można ogólnikowo powiedzieć.
    I niekoniecznie musi to być budynek, choć czesto jest, oczywiście. A te 2
    km, to tylko różnica długości ścieżki od nadajnika, a nie odległość od
    przeszkody. Ja bym spróbował, wobec linii Tx-Rx wykreślić drugą tak, aby
    każdy z jej punktów, stanowiących odbicie sygnału był tym, co wydłuży go o 2
    km. Pojechać na mapie po tej linii, zarówno na lewo, jak i na prawo od linii
    głównej (powinna to chyba być elipsa ją opasująca) i znaleźć obiekt
    "sprawczy". Może na ten przykład, warto na niego wykręcić antenę, czasem to
    może być opłacalne.

    --
    Pies jest jedynym zwierzęciem, które potrafi wyrazić zadowolenie lub
    śmiać się kręcąc lub wymachując ogonem i czyni to nieporównanie wdzięczniej