  • Data: 2018-05-29 21:36:34
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-28 o 20:22, Shrek pisze:

    > Z tym szybciej to róznie bywa. Ja co prawda nie ścigiem, ale jak liczyć
    > ubieranie i rozbieranie się, to chyba jednak szybciej metrem.

    W 3mieście metra brak. A do pracy śmigałem na trasie Gdynia-Gdańsk w 20
    minut (spod domu pod firmę). Doliczając nawet 10 min na przebieranki -
    kalkulowałoby się nadal. Autem zwykle jeżdżę typowo 50 min a w porywach
    skrajnie do 1.5h. Wszystko fajnie, ale i niebezpiecznie... To ostatnie
    przesądziło po paru przygodach.

    > Najgorzej samochodem, więc trochę nie rozumiem tego zachwytu nad
    > elektrykami jako miejskimi autami.

    Osobiście zachwycam się elektrykami ogólnie, nie tylko w kontekście
    miasta. O ile ich cichość w kabinie jest dyskusyjna, o tyle wiele frajdy
    sprawia dostępna pełna moc w całym zakresie obrotów.

    Póki co idea mi się podoba ale to jeszcze nie są czasy dla elektryków.
    Ani sieć energetyczna nie jest przygotowana na nie (głównie współczynnik
    jednoczesności), ani szybko nie można ich naładować (a jeśli nawet, to
    nie jest to wskazane), do tego ponoć bardzo zatruwają środowisko
    (produkcja jednego akumulatora to podobno 20 ton CO2) - nie wspominając
    o utylizacji. Niewielki zasięg i brak stacji ładowania w PL to pikuś
    przy tym. Ale gdy nastąpiłby przełom w ogniwach elektrycznych, to należy
    spodziewać się rewolucji w motoryzacji.

    > Akurat miasto to miejsce gdzie
    > samochód ma najmniejszą rację bytu,

    Dlaczego? Patrząc z mojej perspektywy, to bardzo użyteczny w mieście
    środek transportu. Nie wyobrażam sobie podróżowania transportem miejskim
    ze skrzynkami zakupów. Do tego czas podróży i komfort również są nie do
    pogardzenia. Gdy auto było w naprawie, to marnowanie codziennie 1.5h w
    jedną stronę tylko było frustrujące. Szczególnie w upale gdy w SKM klimy
    nie było.

    > To że dopuszczają je na buspasach jest po
    > prostu sztuczną preferencję. Równie dobrze można by dopuszczać LPGi;)

    Jasne. W Norwegii buspasy zatkały się elektrykami więc zaczęto wycofywać
    się z tego :-)

    > Kup sobie czoperka - będziesz i szybciej i wrazenia z większym naciskiem
    > na endorfiny kosztem adrenaliny;)

    Co coś Ty! Trzeba doliczyć do czasu podróży wygrzebywanie much z zębów a
    do tego jazd nogami do przodu jest za bardzo sugestywna :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek