  • Data: 2018-08-27 11:17:50
    Temat: Re: Butelka PET
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Debowski napisał:

    > Myślę, że nie jest tak źle. Jakby był prawdziwy problem to by huczało. Z
    > własnego doświadczenie taka 316L to się dopiero zauważalnie sypie w
    > roztworach rozcieńczonych elektrolitów pod dość sporym w sumie prądem, a
    > i w pierwszej kolejności leci żelazo. W wodzie morskiej (30g/l)
    > rozlatuje się powyżej 28C i tez nie wszędzie, ale ogniskowo (pitting
    > corrosion).
    >
    > Ale jak ktoś ma watpliwości, to sa jeszcze bidony tytanowe. Dużo lzejsze
    > i 10x droższe od stalowych :)

    O takich rzeczach to my dowiadujemy się nieraz po upływie kilku dziesięcioleci, a
    nieraz i tak to ignorujemy (np. radon z betonu w blokach). Nie sądzę żeby to był
    największy problem ludzkości, jeśli już to problem pierwszego świata. Niemniej
    jednak, zachorowalność na raka nie spada pomimo coraz bardziej rozwiniętej medycyny-
    jak na mój rozum to się bardzo łatwo tłumaczy czynnikami zewnętrznymi. Znaczy tym co
    jemy. Albo jak to jedzenie robimy. Na przykład w czym. Dobrze wiadomo że im bardziej
    przetworzoną żywność jemy, tym bardziej jesteśmy narażeni na nowotwory. Dymiąca lufa
    jest, nawet jeśli jeszcze nie do końca rozumiemy związki między jednym a drugim.