  • Data: 2018-08-28 03:06:22
    Temat: Re: Butelka PET
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-08-27, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Na jednym wdechu wymieniłeś korozję wżerową, galwaniczną i SCC. Ja
    > dodam tylko że to zupełnie co innego, a wielu zastosowaniach to nawet
    > nie są najistotniejsze formy korozji :-)

    No ale ja daję perzykłady pewnych warunków granicznych, gdzie wiadomo,
    że nawet ss316l zaczyna się roztwarzać, a nie wykładam systematycznie
    korozję metali :)

    Nb. z jeszcze innej beczki, jako wskazanie, że nie można ot tak sobie
    stwierdzic, że fakt, ze cos zawiera np. zelazo (konsekwetnie wymieniane
    jako metal, którego sole rozkładają witaminy) - taki np. szpinak:

    http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&d
    bid=43

    Kupa metali (żelazo, miedź etc) i witamin w jednym. Także, aby
    stwierdzic, czy stal nierdzewna ukatrupia witaminy to trzebaby by miec
    dane konkretnie o tej stali, bo ze jakieś tam sole coś katalizują to nie
    musi być bezposredniego przełożenia na metal w stopie i pewnie jeszcze w
    okreśłonej formie krystalicznej.

    --
    Marcin