  • 11. Data: 2009-06-23 20:54:38
    Temat: Re: CHKDSk szaaleje
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:00:35 +0200, Artur(m) napisał(a):

> [...]
    > Zmieniałem taśmę i gniazdo - bez efektów.
    >
    > Sys xp prof
    > płyta Intel D845PEBT2
    > zasilacz racaej dobry Chiftec450W
    >
    > CHkdisk rzuca takimi informacjami (min.)
    > Usuwanie uszkodzonego rekordu atrybutów (128,"") z segmentu rekordów pliku
    > Chkdisk sprawdza indeksy
    > usuwanie błedu w indeksie
    > - sortowanie indeksu $0 w pliku
    > - wstawianie wpisu indeksowego do indeksu $0 pliku
    > - oszyskiwanie oddzielone od pliku
    >
    > mam nadzieję że pomimo "piany na ustach" dobrze spisałem:(
    >
    > czy to jest uleczalne? (oczywiście nie chodzi mi o pianę:))

    Jeżeli SMART nie wykaże błędów, to będzie to najprawdopodobniej wina a/
    wadliwej tasiemki, b/ uszkodzonych pamięci RAM, c/ niekontaktu na
    wtyczce zasilania do dysku twardego, d/ przegrzania dysku, e/ braku
    zerowania na zasilaniu sieciowym komputera.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 12. Data: 2009-06-23 21:36:00
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Michal Kawecki wrote:

    > Jeżeli SMART nie wykaże błędów, to będzie to najprawdopodobniej wina
    > a/ wadliwej tasiemki,

    W SATA?!

    miab
    .

  • 13. Data: 2009-06-23 21:49:43
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 23:36:00 +0200, miab napisał(a):

    > W SATA?!

    Miałem co prawda omyłkowo na myśli zwykłą starą tasiemkę 80-pin, ale
    poruszyłeś pewnie temat wstydliwie ukrywany przez standard SATA. Otóż
    kabelek SATA z racji swojej budowy zbiera sporo zakłóceń generowanych z
    pobliskich urządzeń, a wynikające stąd przekłamania w zasadzie powinny
    być na bieżąco korygowane przez elektronikę kontrolera. Jednak nie
    zawsze się tak dzieje. Kiedyś czytałem dość ciekawy artykuł omawiający
    ten temat na przykładzie konkretnych testów i pomiarów, ale teraz nijak
    nie mogę wpaść na jego ślad. Pozostaje mi więc tylko skonkludować na
    podstawie analizy tego artykułu, że zdecydowanie warto montować
    ekranowane dobrej jakości kabelki SATA zamiast najtańszej tandety.

  • 14. Data: 2009-06-23 21:50:56
    Od: BartekK <s...@N...org>

    miab pisze:
    > W SATA?!
    Miałem już kilka tasiemek (kabli?) sata które wylądowały w koszu, bo
    powodowały przekłamania w transmisji, problemy z rozpoznaniem dysku etc.
    Przeważnie były to jakieś chińskie czerwone noname.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2009-06-23 22:01:49
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    > W SATA?!
    >
    > miab
    > .

    Dużo częściej zdarzały mi się problemy z tasiemkami na sata niż na pata.

  • 16. Data: 2009-06-24 09:20:54
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

> [...]
    > wtyczce zasilania do dysku twardego, d/ przegrzania dysku, e/ braku
    > zerowania na zasilaniu sieciowym komputera.

    Tak rzeczywiście o pamięci nie pomyślałem,
    a niedawno powiększyłem i to może czasowo korelować,
    a pkt.e) mnie zaintrygował również, albowiem, ponieważ, gdyż,
    takowego rzeczywiście nie ma.

    Dzięki
    Artur(m)