eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42) › Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    Date: Mon, 19 Jun 2017 15:46:03 +0200

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-06-15 o 19:43, s...@g...com pisze:

    >Dzięki :-D Jak tak dalej pójdzie, to wrócę do piły ręcznej :-D

    Marku, ale to moze byc to.
    Mamy nie tylko linie, ale takze kierunek na niej.
    I teraz program odsuwa od tego kierunku "w lewo" lub "w prawo".

    Na youtube widze pare filmow z opisami ... najlepiej chyba jednak
    sprawdzic na wlasnej maszynie :-)

    >W opisie G02 i G03, który mi poleciłeś znalazłem tylko jedno zdanie o
    >kompensacji narzędzia:
    >If cutter radius compensation is active, the motion will differ from
    >the above; see Cutter Compensation.
    >W tym zdaniu jest odsyłacz do G41 i G42 i kółko się zamyka bo w
    >opisie posługują się bliżej nie zdefiniowaną dla krzywych zamkniętych
    >stroną lewą i prawą.

    dla linii zamknietych z ustalonym kierunkiem poruszania, to
    zdefiniowac latwo - jak wyzej.

    Gorzej, jak ta linia zamknieta bedzie odcinkami wyslana do maszyny - i
    ona dopiero musi sie domyslec :-)

    J.