  • Data: 2018-03-02 21:26:52
    Temat: Re: CSS, jak działa flex-grow?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 2 Mar 2018 15:53:28 +0100, Marek S napisał(a):

    > Czyli shrink i grow używamy jednocześnie?

    Tak. Te własności otrzymują elementy flex, w tym przypadku niejawnie. I
    uwaga na różnice w implementajach przeglądarek, lepiej wszystkie trzy
    wartości ustawić jawnie. Bo IE/Safari mają swoje odpały.

    > Jasne... zapomniałem wyłączyć paddingi (wszystkie ustawiam na 0). Teraz
    > pasuje co do piksela...ale pod warunkiem, że flex-basis = 0. Przy
    > ustawieniu 200px wszystkie komórki stają się równe. Ignorowana jest
    > wartość grow ustawiona na 2 dla jednej z nich. Ki diabeł?

    Wartość bazowa przekracza to, co masz do dyspozycji na ekranie, wiec ta
    jedna komórka nie ma gdzie rosnąć. Jeśli ustawisz basis odpowiednio
    mniejsze, to wszystko się zacznie układać.

    > A wątek utworzyłem bo właśnie nie mogłem tego znaleźć w dokumentacji:
    >
    > http://www.w3.org/TR/css-flexbox-1/#item-margins
    >
    > Ten akapit jest zupełnie niejasny dla mnie. Piszą o procentach, nic nie
    > mówią o wpływie basis. Skąd masz informacje na ten temat?

    Z praktyki. Flexbox trochę się "na czuja" stosuje ;)

    Ciebie bardziej interesuje to:
    https://www.w3.org/TR/css-flexbox-1/#line-sizing

    --
    Borys Pogoreło