    From: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 350d vs 450d - starszy lepszy ???
    Date: Wed, 7 Jan 2009 22:17:23 +0100

    Użytkownik "Adameck" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gk2iv7$4pb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam !
    > Pewnie jakies herezje plote ale nie daje mi to spokoju wiec niech sie
    > fachowcy wypowiedza.
    > Dlaczego ogladajac testy Canona 350d vs 450d na Steves digicams o wiele
    > bardziej podobaja mi sie fotki ze starszego modelu ?
    > Dpreview zachwyca sie nowa matryca 450d i podaje, ze jest tu wieksza
    > dynamika tonalna niz w poprzednikach ale jak dla mnie to bardziej
    > naturalne zdjecia sa z 350d.
    > Natomiast 450d wydaja sie byc przesycone, zbyt kontrastowe i mniej ostre
    > (!). Niech mnie ktos oswieci o co tu chodzi ?
> [...]
    samples.html
    > A teraz 450d i wg mnie rozczarowanie:
    > http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/canon_re
    bel_xsi_samples.html
    > Porównajcie sobie fotki kajakow, plac zabaw i biały budynek kawiarni -
    > ktore sie Wam bardziej podobaja.
    > Krotko - z tego co tu widze to 350d wyglada bardziej naturalnie a 450d -
    > blizej mu tutaj do kompatkowego sposobu produkowania JPEGow - "byle
    > kolorowo i kontrastowo" !
    -----------------------------------
    Tak dokładnie porównywałeś a nie zauważyłeś, że na fotkach z 350d jest
    trochę chmórek na niebie. Przecież to właśnie one zmiękczają światło,
    zmniejszając kontrasty i dzięki temu "poprawiają" trochę zdjęcia. Pora
    dnia również ma znaczenie, pierwsze fotki były strzelone wcześniej, kiedy
    słośce jest niżej, co również wpływa na zmniejszenie kontrastów. To główna
    przyczyna, poza tym matryca z 450d jest rzeczywiście lepsza, choć i ta
    z 350d jest więcej niż wystarczająco dobra do większości amatorskich
    zastosowań.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl