    From: "Netx" <u...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Cicha obudowa - jaka? A może jakiś wyciszacz dysków?
    Date: Thu, 8 Jan 2009 16:56:38 +0100

    Użytkownik ".Peeter" napisał:
    > Aktualnie mam skrzynkę Chiefteca, seria Mesh LCX, czyli
    > model z poprzednie mocowanymi dyskami. Wszystko by było
    > fajnie, gdyby skrzynka nie rezonowała zarazem emitując
    > denerwujące buczenie.
    >
    > Opcja 2 - skrzynka 5,25 na dysk:
    > Pacjent winny tego całego buczącego galimatiasu to Seagate
    > 500GB, drugi dysk (Seagate 250GB) nie powoduje żadnych
    > wibracji. Może dobrym rozwiązaniem byłoby zamknięcie tego
    > pierwszego w jakimś patencie wyciszająco-chłodzącym. Jak
    > się sprawują cuda np. produkcji Scythe?

    Z tego co czytałem Scythe z gumkami jest skuteczny, ale nie
    odprowadza ciepła, dlatego ja się zdecydowałem na (dość drogiego)
    Zalman ZM-2HC2 (do zatok 5.25) który ma coś na kształt radiatora
    i wycisza wibracje całkiem dobrze. Niestety u mnie wibrowały oba
    dyski a drugi dysk musiał zostać w dolnej skrzynce i wibrował-co
    się
    przenosiło na obudowę.
    Metodą "dociskania palcem" ustaliłem że rezonans ustaje po
    dociśnięciu prawej ściany obudowy mniej więcej na wysokości
    zatoki 5.25".

    Problem rozwiązałem metodą chyba trochę dziwną (ale skuteczną)
    tzn. dałem grubą rolkę z elastycznego materiału frote między
    prawą ściankę a zatokę 5.25 cala - tzn. działa to jako taki
    rozpychacz / tłumik. U mnie to pomogło w stopniu wystarczającym.
    Ciekaw jestem czy obudowy z grubszej blachy też tak przenoszą
    wibracje dysków.