  • Data: 2019-10-03 15:23:33
    Temat: Re: Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
    Od: Netx <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.10.2019 o 21:39, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:>
    > "Netx" 5d93d9d8$0$17347$6...@n...neostrada.pl

    > Musiałbym odstawić W10 na wiele godzin rzekomej bezczynności,
    > by móc dokładniej oszacować szybkość siąpienia. W tym
    > czasie zapewne W10 uznałby, iż nadszedł czas na apdejt. ;)

    Dziś zostawiłem komputer z W10 włączony na noc, bez obciążenia.
    Usypianie wyłączyłem.
    Rezultat: Przez 9h i 31m czyli przez 9.52h komputer zapisał na SSD
    1850MB czyli szybkość siąpienia bez obciążenia = 1850MB/9.52h = 194MB/h
    Pozostawiam ocenie czy to dużo czy mało. Ale na pewno kilkukrotnie mniej
    niż tyle ile mi wychodzi przy normalnej pracy, czyli 800-1200MB/h...

    > 173 MB? Raczej mało, jak na przeglądarkę.

    Ja uważam że to dużo jak na kilka minut przeglądania. Dajmy na to że
    przez 5 minut FireFox zapisze te 173MB. To na godzinę 12*173MB i jest to
    powyżej 2GB/h. Chociaż nie przeglądam WWW aż tak intensywnie godzinami,
    więc reasumując, średnio może będzie właśnie około 1GB/s.
    Przy okazji powstaje pytanie co ten FireFox pisze na dysku i po co.
    Przecież może sobie keszować obrazki w RAM a nie pisać wszystko na dysk.

    Ale zrobiłem przed chwilą krótki test FireFoxa. W tle bezczynne
    programy: ThunderBird, Excel. Przez 3 minuty przeglądałem w FireFox
    średnio intensywnie 2 witryny www, które lubię oglądać. Process Explorer
    wykazał że w tym czasie FireFox miał zapisów IO: 112MB. CrysttalDiskInfo
    wykazało w tym czasie przyrost o 119MB. Zatem uważam że FireFox pisze
    sobie po dysku stosunkowo intensywnie i może być w moim przypadku
    przyczyną "siąpienia". (używam FireFoxa dość dużo).

    > Nie korzystam z FF. Mam zainstalowane różne wersje FF,
    > ale na co dzień nie używam FF.

    Może Twoja przeglądarka WWW też pisze sobie swobodnie po dysku?