  • 1. Data: 2019-01-28 22:04:15
    Temat: Co muszę dać TUW przy szkodzie OC?
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Zastanawiam się czy muszę dawać ubezpieczycielowi najróżniejsze
    dokumenty, których żąda. Np. dowód rejestracyjny. Będąc poszkodowanym po
    cholerę im skan DR? Mają VIN, co więcej jest im potrzebne?

  • 2. Data: 2019-01-29 13:04:44
    Temat: Re: Co muszę dać TUW przy szkodzie OC?
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-28 o 22:04, PlaMa pisze:
    > Zastanawiam się czy muszę dawać ubezpieczycielowi najróżniejsze
    > dokumenty, których żąda. Np. dowód rejestracyjny. Będąc poszkodowanym po
    > cholerę im skan DR? Mają VIN, co więcej jest im potrzebne?

    Z dowodu rejestracyjnego mogą na przykład wyczytać, czy badania
    techniczne były aktualne. A nuż widelec nie były, i będzie można
    podważyć zasadność wypłaty odszkodowania?
    Poza tym jest też lista właścicieli, w przypadku wypłaty odszkodowania
    każdy z nich ma prawo do jego części.

  • 3. Data: 2019-01-30 06:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > Z dowodu rejestracyjnego mogą na przykład wyczytać, czy badania
    > techniczne były aktualne. A nuż widelec nie były, i będzie można
    > podważyć zasadność wypłaty odszkodowania?

    Tak po prostu? Bez udowodnienia ze samochód był niesprawny i ze ta
    niesprawnosc miała wpływ na kolizje?

    > Poza tym jest też lista właścicieli, w przypadku wypłaty
    > odszkodowania każdy z nich ma prawo do jego części.

    A prawo jazdy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 4. Data: 2019-01-30 09:00:09
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-30 o 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > Tak po prostu? Bez udowodnienia ze samochód był niesprawny i ze ta
    > niesprawnosc miała wpływ na kolizje?

    Nie twierdzę, że taka argumentacja by się obroniła. Ale już powód do
    opóźnienia ewentualnej wypłaty jest, do czasu wyjaśnienia wątpliwości.

    > A prawo jazdy?

    W prawie jazdy są tylko dane kierowcy, a do zgarnięcia odszkodowania
    jest upoważniony właściciel uszkodzonego pojazdu.

  • 5. Data: 2019-01-30 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > Nie twierdzę, że taka argumentacja by się obroniła. Ale już powód do
    > opóźnienia ewentualnej wypłaty jest, do czasu wyjaśnienia wątpliwości.

    No chyba ze tak.

    > W prawie jazdy są tylko dane kierowcy, a do zgarnięcia odszkodowania
    > jest upoważniony właściciel uszkodzonego pojazdu.

    No własnie. A ubezpieczalnie żadają.
    Ba, mam taka stłuczke sprzed roku nierozliczoną własnie dlatego, ze TU
    zazyczyło sobie prawo jazdy kierowcy i kontakt sie urwał...

    Jak w takiej sytuacji wyglada kwestia odsetek? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 6. Data: 2019-01-30 13:52:32
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-30 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > No własnie. A ubezpieczalnie żadają.

    Żądają, bo jakby się okazało, że pojazdem poszkodowanym jechała osoba
    bez ważnych uprawnień to też jest punkt zaczepienia dla ubezpieczyciela
    aby odwlekać, albo może nawet odmówić wypłaty.

    > Ba, mam taka stłuczke sprzed roku nierozliczoną własnie dlatego, ze TU
    > zazyczyło sobie prawo jazdy kierowcy i kontakt sie urwał...
    >
    > Jak w takiej sytuacji wyglada kwestia odsetek? :)

    Wszystko zależy od sądu, sam z siebie chyba żaden ubezpieczyciel nie
    będzie się palił do regulowania sprawy odsetek. Chociaż w takiej
    konkretnej sytuacji spodziewałbym się linii obrony, że "piłeczka" była
    po stronie poszkodowanego i to nie oni zawalili terminy.

  • 7. Data: 2019-01-30 17:52:01
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 29.01.2019 o 13:04, kosmos pisze:

    > Z dowodu rejestracyjnego mogą na przykład wyczytać, czy badania
    > techniczne były aktualne. A nuż widelec nie były, i będzie można
    > podważyć zasadność wypłaty odszkodowania?

    Nie ma takiej możliwości, gdyż zasady wypłaty odszkodowania zostały
    umieszczone w ustawie (Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach
    obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - Dz.U. 2003 nr 124 poz. 1152).
    I jeśli ktoś został uznany za poszkodowanego, to należy mu się
    odszkodowanie z OC sprawcy.
    Natomiast sprawca może zostać "poproszony" o zwrot wypłaconego
    odszkodowania (czyli de facto jego pokrycie), ale również wyłącznie w
    szczególnych, opisanych w ustawie przypadkach (art 43):
    1) wyrządził szkodę umyślnie, w stanie po użyciu alkoholu lub w
    stanie nietrzeźwości albo po użyciu środków odurzających, substancji
    psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o
    przeciwdziałaniu narkomanii;
    2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa;
    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem
    mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia
    ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po
    popełnieniu przez nią przestępstwa;
    4) zbiegł z miejsca zdarzenia.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 8. Data: 2019-01-30 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kosmos a...@u...pl ...

    > Żądają, bo jakby się okazało, że pojazdem poszkodowanym jechała
    > osoba bez ważnych uprawnień to też jest punkt zaczepienia dla
    > ubezpieczyciela aby odwlekać, albo może nawet odmówić wypłaty.

    No i znów powstaje to samo pytanie - czy rzeczywiście to moze byc
    podstawa do odmowy wypłaty?
    Oczywiscie zakładając bezdyskusyjna winę drugiej strony.

> [...]
    > konkretnej sytuacji spodziewałbym się linii obrony, że "piłeczka"
    > była po stronie poszkodowanego i to nie oni zawalili terminy.

    Pomimo tego ze żadali dokumentów które do niczego nie były im potrzebne?
    Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 9. Data: 2019-01-30 21:12:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > dokumenty, których żąda. Np. dowód rejestracyjny. Będąc poszkodowanym po
    > cholerę im skan DR? Mają VIN, co więcej jest im potrzebne?

    Dziwne trochę.
    Ja ostatnio likwidowałem szkodę w TUW (chociaż chyba towarzystw o
    skrócie TUW jest kilka) i wszystkie rzeczy sami sobie wyciągnęli z CEPiK
    (czy jakiejś innej bazy).
    Włącznie z tym że jestem właścicielem pięciu pojazdów (czym pokrętnie
    próbowali uzasadnić odmowę zapłacenia za samochód zastępczy)

    Nie chcieli ani PJ ani DR.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 10. Data: 2019-01-31 00:40:11
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-30 13:52, kosmos wrote:

    > Żądają, bo jakby się okazało, że pojazdem poszkodowanym jechała osoba
    > bez ważnych uprawnień to też jest punkt zaczepienia dla ubezpieczyciela
    > aby odwlekać, albo może nawet odmówić wypłaty.

    To czyn zabroniony, więc nie można domyślać się, że tak było.