  • Data: 2009-01-10 19:15:33
    Temat: Re: Co myślicie o takim namiocie i lampach
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert pisze:
    > a może Ty nie masz żarówek halogenowych, tylko jakies inne, dziwne
    > wynalazki?

    Mam dokładnie to co w aukcji, nawet dokładnie tej firmy, z takimi
    wkładami i jest to z całą pewnością dziwnym wynalazkiem, który nadaje
    się na budowę, ale nie nadaje się zupełnie do fotografii.

    > Bo z opisu lampy halogenowej wynika, że barwy sa ok:
    > "Lampa halogenowa to rodzaj elektrycznego źródła światła. Jest to
    > żarówka gazowana z żarnikiem wolframowym, wypełniona gazem szlachetnym z
    > niewielką ilością halogenu (fluorowca, np. jodu), który regeneruje
    > żarnik przeciwdziałając jego rozpylaniu, a tym samym ciemnieniu bańki od
    > strony wewnętrznej. Zaletą lamp halogenowych są niewielkie rozmiary, ...
    > oraz wysoki poziom wskaźnika oddawania barw. "

    Tia, wikipedia :)
    Tyle, że jak pewnie wszystko - możesz sobie zrobić zarówno taką która
    sprawdzi się świetnie, jak i pewnie wiele tańszą, która będzie zupełnie
    do d... Tu jest właśnie taka jak na budowę.

    > Eksperymenty też wykazują, ze widmo jest ok:
    > http://www.pl.euhou.net/index.php?option=com_content
    &task=view&id=132&Itemid=13

    Tylko, że w tych eksperymentach nie ma tej dokładnie żarówki. Jest inna
    z lampki biurkowej, która rzeczywiście jest znacznie lepsza.

    Jak jesteś takim niedowiarkiem co do takiej lampy to wpadnij do mnie -
    dam Ci na dłużej ten mój halogen i sobie popróbujesz, ale z góry Ci mogę
    powiedzieć, że efekty są straszne i tylko stracisz czas.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_