  • Data: 2009-01-10 21:32:09
    Temat: Re: Co myślicie o takim namiocie i lampach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jan 2009, dominik wrote:

    > Tia, wikipedia :)
    > Tyle, że jak pewnie wszystko - możesz sobie zrobić zarówno taką która
    > sprawdzi się świetnie, jak i pewnie wiele tańszą, która będzie zupełnie do
    > d...

    Jak wyjaśnisz fakt oddawania innego niż "normalny" widma barw?
    Przy termicznie działającym źródle wcale nie jest to takie proste - acz
    się da, nie zaprzeczam, poszczególne części promieniujące muszą mieć
    wyraźnie różną temperaturę i *nie* zachowywać proporcji która by
    to skompensowała :)
    Ale żarnik... hm... chyba trudno tak zrobić?

    > Tu jest właśnie taka jak na budowę.

    Kiedy ja bym na budowę dał lampę sodową, a nie halogen, bo taniej ;)

    Ale mam inne pytanie: czy ten *odbłyśnik* aby nie barwi światła?
    Masz lampę błyskową, dającą się odpalić "nie na wprost", ale
    w bok na przykład?
    Spróbuj zrobić taki numer: najpierw zrób zdjęcie czegoś lampą
    odbijającą od białej (możliwie) kartki.
    A potem od tego odbłyśnika.
    Wcale bym się nie zdziwił, jakby wyszło inaczej :D
    BTW: sprzedawca pewnie niechcący napisał że odbłyśnik "obija"
    światło. Może to prawda? ;)

    pzdr, Gotfryd